ששת השלבים שאתם חייבים לדעת

זהו, אנחנו כבר עמוק בתוך אחרי החגים שהיו אי-שם בעבר הלא רחוק. החגים היוו עבורנו מטען רב עוצמה לחורף ארוך וגדוש במיוחד.

מאחר ויש לנו כמעט שישה חודשים רצופים של עשייה, חשוב לי לשתף אתכם בתדרוך של שישה שלבים להכנת תכנית עסקית נכונה, קצרה ומדויקת, שאינה מתפרסת על ספר עב כרס ונשכחת אי-שם בתא הכי אחרון בארון.

 

***

 

תכנית עסקית – מה הצורך שלה ומה המשמעות?

האמת, זה לא כל כך מסובך. אם לבניית בית פשוט יש צורך במהנדס, אדריכל, ואנשי מקצוע מומחים, ברור לנו שעסק (שזהו סיכון לא מבוטל, למעלה מ-70% מהעסקים הקטנים נסגרים פחות משלוש שנים לאחר שהוקמו) זקוק לתוכנית אדריכלית משלו על מנת שיעמוד יציב לאורך זמן.

תכנית עסקית בדרך כלל מטרתה להציג בפני הבנק או משקיע את פוטנציאל הרווח שיש לעסק.

ומי הוא המשקיע הראשון בעסק, בוודאי בעסקים שמנוהלים על ידי בן אדם אחד = בעל העסק!

כל אחד מכם משקיע מהמשאבים הכי יקרים לו: זמן, כוח, אנרגיה, ידע וניסיון נצבר למען הצלחת העסק

ותוכנית עבודה מוגדרת שמעוגנת בלוח זמנים תעלה דרמטית את האמון בפוטנציאל וממילא את שורת הרווח הסופית.

 

אז מה הם 6 השלבים:

נדרשים סביבה שקטה, יישוב הדעת, מחברת ועט / מחשב ומקלדת, בלי לדלג על שלבים!

 

  1. מה אני מוכר?

מה הבעיה של הלקוחות שלי

מה הפתרון עבורם

מה הפתרון שיש לי להציע להם

 

  1. כמה זה עולה לי?

עלויות קבועות – שכירות, רווח, משכורות, תוכנות דיוור, השכרת ציוד וכדו'

עלויות משתנות  – עלויות שקשורות ברכישה בפועל, לדוגמה, בגין משלוח, עלויות ייצור וכדו'

 

  1. למה לקנות דווקא ממני?

מה הבשורה שיש לי ללקוחות שלא ימצאו אותה בשום מקום אחר בשלושה היבטים:

אישיות – מה החוזקות שלי

מתחרים – מה הם לא נותנים שאנחנו יכולים להעניק

לקוחות – מה הלקוח שלי היה רוצה לקבל עוד

 

  1. למי אני מוכר?

מי הלקוח שלי – אפיון לפי מגזר, גיל, מקום מגורים וכדו'

מי הלקוח שלי – אפיון פסיכולוגי התנהגותי – מה הוא אוהב, מה הצרכים שלו, התחביבים וכדו'

 

  1. איך אני משווק?

מהם ערוצי השיווק שלי

מהו תהליך השיווק שלי שמזרים לי לקוחות באופן קבוע

 

  1. איך אני מוכר?

מהו תסריט המכירה  שלי

איך מתבצע תהליך המכירה שלי בפועל – להפוך לקוח מתעניין ללקוח בפועל

 

לסיום, טיפ מג'ק מא, מייסד אתר עלי אקספרס: 'אל תפחדו מתלונות, ההזדמנות היא תמיד במקום בו אנשים מתלוננים'.

העמיקו בתלונות של הלקוחות שלכם וגם של המתחרים. הפתרון לתלונות האלה זו ההזדמנות שלך!

 

בברכת חורף מלא בפתרונות יצירתיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן