רעשי רקע בעבודה

 

גם לך הייתה התחושה המוכרת הזו לכל כך הרבה בעלי עסק שמרגישים כמו במשחק הילדים 'פרה עיוורת', נכנסים למגרש עם רטייה על העיניים ואז הולכים לפי הרעש…

התפקיד שלנו להשמיט רעשי רקע ולבדוק מהי הדרך הנכונה והברורה לנו להתקדמות.

התמקדות = התקדמות. ככל שנתמקד יותר במוצר/שירות שלנו, בלקוח הטוב ביותר עבורינו, והגדרת המוניטין שלנו, ההתקדמות שלנו לעבר השגת היעד תהיה מהירה יותר.

 

***

 

אחת השאלות שאני הכי אוהבת לשאול בעלי עסק כשאני נפגשת איתם: כמה אתם רוצים להרוויח בחודש? התשובה הרווחת היא 'כמה שיותר'…

זה טוב ונהדר שיש שאיפות גדולות (בסוד אגלה לכם שחלקם ה'כמה שיותר' נע בין 10-20 א"ש ולחלקם הוא נע בין 100 א"ש ויותר).

תנאי מקדים למימוש  השאיפות הללו  – לקרוא להן בשם.

ממש לדבר במספרים. ולא רק! כאשר אנחנו נוסעים לפי הווייז וסטינו מהמסלול – ישר יש לנו תזכורת לעשות פרסה…

בעיקר בעסק, כמו בכל תחום בחיים, אנו רוצים את היעד בווייז שישאיר אותנו על המסלול הנכון וקביעת מטרות ויעדים נכונים הם קריטיים להגיע אל היעד!

אם אנחנו לא יכולים למדוד את ההתקדמות שלנו בעסק; אם אנחנו לא יכולים להשוות את הנתונים על גרף; אם אין לנו אומדן  מרחק  מהיעד שהצבנו לעצמינו, כנראה שהמטרה לא הייתה מספיק מדויקת.

לפניכם 5 כללים למטרה שמקדמת עשייה:

  1. לכתוב את המטרה, כשהיא מנוסחת בלשון הווה ובצורה חיובית.
  2. ספציפית ומדידה – מטרה מדויקת עם מספרים כמות לקוחות/הזמנות סכום כסף וכדו'. מה שלא נמדד – לא מנוהל.
  3. תחומה בזמן – לפתוח יומן ולסמן תאריך יעד למימוש.
  4. נחשקת – עושה לך טוב לחשוב על מה שיקרה לך אחרי השגת המטרה (אם לא עושה לי טוב כנראה שלא אתאמץ להשיג אותה).
  5. 2 הצעדים הבאים בדרך למטרה ידועים וברורים לנו (וכתובים ביומן).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן