פרויקט מיוחד 'הדאצ'ה של גדולי ישראל': רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל – ארגזים מלאים בספרים לצפת

רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל מגיע לצפת עם ספר תורה מיוחד

רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי זצוק"ל היה נוסע במשך שנים רבות במוצאי ט' באב עם בני משפחתו לעיר צפת, לשהות של מספר ימים.

רבינו זצוק"ל היה מתארח אצל רבי אליעזר ליברמן במאור חיים, אשר היה מפנה למרן זצוק"ל את הדירה.

לפני הנסיעה ידעו בני משפחתו של מרן שר התורה זצוק"ל כי הדבר היחיד שמעניין את רבינו בטרם הנסיעה הוא שיזכרו לקחת את כל ספרי לימודו וספר תורה מהודר לפי ההלכה, את כל המחברות שלו והספרים שחיבר. כך היו נוסעים לצפת עם ארגזים מלאים בספרים ומרן זצוק"ל היה יושב ולומד שם בהתמדה רבה.

בחודש אב, כידוע, מזג האוויר חם מאוד, אולם מרן זצוק"ל היה יושב ושוקד על תלמודו כל היום, כותב ולומד, ואמר שהוא מספיק ללמוד במשך כמה ימים שנמצא בצפת כמו כמה חודשים שנמצא בבני ברק, כי יש לו יותר שקט וזמן.

הרבנית ע"ה הייתה מביאה את הכלים המיוחדים שלהם מהבית לשמור על כל דקדוקי הכשרות שלהם. מדי פעם, בלילה, מרן זצוק"ל היה עורך סיבוב ברחוב לשאוף אוויר צח, כאשר כל היום היה יושב ולומד

בבית.

על אף שמקום שהותו של מרן זצוק"ל היה מול בית העלמין העתיק בצפת, מרן זצוק"ל לא הלך מעולם לקברים. בשנה אחת אמר לבני משפחתו שהוא חפץ ללכת לבית העלמין. "זכיתי ללכת עמו, כילד קטן", מספר נכדו נאמן ביתו הרה"ג ר' יעקב ישראל קניבסקי שליט"א, "הוא נתן לי יד והלכנו לכל הקברים שהיה מעוניין ללכת להתפלל שם, בכל קבר התפלל כמה דקות, הניח אבן על גבי המצבה והמשיך לקבר הבא להתפלל. לאחר שסיים חזר אל הבית בו שהינו והמשיך ללמוד".

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן