משלחת מדובאי ב"שיעור" בעטרת שלמה עם רה"ע

זה היה נראה כמו חלום: בחדר השיעורים הגדול והממוזג במעצמה של ישיבת "עטרת שלמה" במודיעין עילית, ראש הישיבה, הגאון הגדול רבי שלום בער סורוצקין שליט"א, מסר שיעור בשפת האנגלית ל…תלמידים עטויי כאפיות וג'לביות ועימם ראש העיר הרב יעקב גוטרמן.  

דלתות העץ הכבדות היו סגורות ומבעד לאשנבי הזכוכית נראו מבטיהם המשתאים של אברכים המשפשפים את עיניהם בתדהמה. הם אמנם רגילים לביקורים מעניינים בישיבה ובעיר, כחלק מהמשלחות העולות לרגל לראש העיר הרב גוטרמן וכן לאורחים מיוחדים שמביא עמו ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין שליט"א, אבל הפעם המחזה היה חריג ומסקרן.

המבקרים היו חברי משלחת מיוחדת בשיתוף האו"ם, בהם אנשי עסקים ומשפיעים מאיחוד האמירויות: דובאי, בחריין ומרוקו, אשר פנו לראש העיר הרב גוטרמן וביקשו להכיר מקרוב את הדת היהודית והשילוב של מעצמה טכנולוגית בעיר אחת.

  1. בישיבת 'עטרת שלמה'

 

התחנה הראשונה הייתה כאמור בישיבת 'עטרת שלמה'. בעודם פוסעים בשביל האבן המוביל לרחבת הישיבה, סיפרו חברי המשלחת בשפה האנגלית על בית הכנסת שהממלכה דאגה במדינתם. ככלל, לאורך כל הביקור הממושך הציגו אמפטיה יוצאת מן הכלל לכל נושאי הדת, תוך התעניינות בלתי פוסקת בחיי שומרי התורה והמצוות.

לפני הכניסה לישיבה שאלו את הרב גוטרמן על מהותם של האברכים, באיזה גיל נישאים ועל פשר לימוד התורה כל היום. וכאשר נפתחו דלתות ההיכל הגדול של אולם בית המדרש, ההיכל נגלה בפניהם במלוא יופיו והדרו. הם לא יכלו לכבוש את קריאת ההתפעלות שיצאה מפיהם ומיד שלפו מצלמות והחלו לצלם את המראה המדהים של אולם ענק עמוס באלפי לומדים, בקול רעש גדול, יחד עם כל התפאורה המדהימה של בית האלוקים. ראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין שליט"א סיפר להם על דלתות ארון הקודש שהובאו מטעלז והטעים אותם מטעמה של הישיבה.

הם הילכו אחוזי התפעלות בין טורי הספסלים, כאשר הלימוד ממשיך ללא הפוגה. בקדמת בית המדרש התיישב אחד מחברי המשלחת בקצה אחד הספסלים, ולרגע נדמה היה שהוא מבקש להתקבל לכולל כאברך מן המניין… היה זה מחזה מדהים של קידוש ד'.

ביציאה מאולם בית המדרש התכנסו כל חברי המשלחת עם המארח הרב גוטרמן באולם צדדי ושמעו שיחה מיוחדת מהגרש"ב סורוצקין שליט"א אשר מיקד את דבריו בנושא 'הסכמי אברהם' שזה נושא שמרתק אותם והם מוצאים בו עניין רב. לאחר מכן במשך דקות ארוכות הפנו אליו שאלות רבות בנושאי דת ועליהן השיב באורך רוח ובמאור פנים.

  1. במרכז התעסוקה

 

הפתעה מיוחדת ציפתה לחברי המשלחת בהגיעם למרכז התעסוקה של מודיעין עילית. הם נחשפו לחברות מובילות המפעילות את מרכז פעילותן בעיר ומעסיקות אלפי נשות אברכים. היו להם שאלות רבות, הם התרגשו וצילמו בכל פינה.

הם שמעו על המושג של הקפדות טכנולוגיות ותקשורת כשרה במקומות העבודה והיו אחוזי התפעלות מכך ("וואהו! וואהו"…).

בסיום הביקור במקום הייתה להם בקשה אחת: "אנו מעוניינים להעתיק את המודל המיוחד הזה גם למדינות אצלינו", אמרו והזמינו את ראש העיר הרב גוטרמן להתארח במדינתם, ללמד אותם על המודל התעסוקתי.

 

  1. בספריה העירונית

 

הביקור המיוחד נחתם בספריה העירונית, שם נחשפו מעט ל'עם הספר', מקום אליו מגיעות מדי יום משפחות רבות מכל קצות העיר ומשאילות עשרות אלפי ספרים במגוון שפות. "יש כאן ספרים בשפה הערבית?", שאלו בחיוך…

באולם המרכזי ציפתה לחברי המשלחת הפתעה ייחודית: ארוחת צהרים יהודית עם מאכלי השבת, דגים, צ'ולנט, קוגל ועוד… יש לציין שהם נהנו במיוחד מהמטעמים היהודיים וסיפרו שמעולם לא אכלו מאכלים כאלה…

במשך שעה ארוכה ישבו עם ראש העיר והעלו נושאים שונים לדיון. בסיומו של הביקור נעמדו שניים מחברי המשלחת וביקשו לשאת דברים קצרים:

"דבר ראשון אני מבקש להודות לכולכם. אציג את עצמי, אני גר באיחוד האמירויות. אשמח קודם כל להודות לראש העיר שלכם בעל החזון שבנה עיר ייחודית שמשלבת טכנולוגיה זהות ודת הכול במקום אחד. זכות גדולה בשבילי להיות כאן ולסעוד יחד אתכם בספריה הזו. נשמח להודות לכולכם בשמי ובשם חברי ושותפי וכמובן בשם המדינה שלי. תודה רבה על קבלת הפנים שלכם ועל כך שהזמנתם אותנו לכאן".

לאחר מכן נשא חברו מילות סיכום וברכה: "נשמח להודות לכל אחד שיושב פה וכמובן לראש העיר היקר, כשנכנסתי לעיר וראיתי את הישיבה (עטרת שלמה) חשבתי שזו עיר דתית שאין בה הרבה נשים שעובדות, ואז לקחו אותי למטריקס שם ראיתי איך הנשים עוצמתיות ועובדות קשה בחברות השונות. זה לא היה מתרחש בלי כל האנשים שנמצאים כאן וכמובן בלי עזרתו הנדיבה של ראש העיר שהוא דוגמא ומופת".

את הביקור המיוחד חתם הרב גוטרמן: "לא היה זמן להראות לכם את כל העוצמה של העיר שלנו מכל הבחינות, כולל ברמה הטכנולוגית. נתנו לכם דוגמאות של ישיבה, שכל העיר מודיעין עילית הינה 'עיר שכולה ישיבה'; הראנו לכם דוגמה לעוצמה הטכנולוגית שיש כאן, נשמח לארח אתכם שוב ולהכיר את הדברים יותר לעומק בסיור עבודה. כפי שביקשתם הצוות שלי יעזור לכם ויעביר לכם את כל הידע והניסיון לעסקים להעביר לאיחוד האמירויות ולדובאי, איך אפשר לשלב עולם טכנולוגי יחד עם שמירה על הדת בצורה אדוקה ומושלמת".

***

 

השמש כבר יקדה בעוז כאשר חברי המשלחת יצאו ממבנה הספרייה העירונית אל מול ילדי העיר שהגיעו לספרייה ונעמדו דום לנוכח המראה שהתגלה מול עיניהם, בחברי המשלחת עטויים בכאפיות וגלימות. לרגע הם חשבו שאחת העלילות הספרותיות יצאה מתוך הספר והפכה למציאות חיה מול עיניהם…

חברי המשלחת חייכו בנימוס, נופפו בידיהם אל הילדים ואמרו להם את המילה היחידה שהם יודעים בשפה העברית: "שלום"…

 

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן