יום ראשון: כך יהיה לכם מצב רוח טוב

רוני דיין, בנקאי בכיר סאן פאולו ברזיל, מחבר רב המכר "האדריכל"

 

תכנית הבנייה שלנו לא תצא לפועל אם לא יהיה מקור חשמל או מקור אנרגיה אחר להפעלת המכונות. גם אחרי שהמבנה הוקם, שום דבר לא יפעל בלי אנרגיה. החשמל שלנו הוא מצב הרוח הטוב.

ייתכן שאתה מודע בהחלט לערך ולפוטנציאל שלך, אבל מתקשה להגשים אותם, משאיר דברים לאחר כך ומעדיף לנוח. "לא עכשיו…". כך אנחנו דומים למכונית פרארי שעומדת בחניה ומסיבה כלשהי אינה יוצאת משם. חסר דלק.

 

***

 

מצב רוח טוב הוא הדלק שלנו. לפעמים יש לנו הכול אך חסרה אנרגיה. באותו אופן שהאוכל מספק לנו אנרגיה פיזית, מצב הרוח מספק לנו אנרגיה רוחנית. הוא מאיר את דרכנו כדי שנצעד בביטחון, ברצון וביציבות.

מצב רוח טוב ואושר הם גם בחירה של הרגע, מצב שאני מחליט ליצור בתוכי, בלי צורך בחיזוק חיצוני.

למרות זאת, אצל כל אחד מאיתנו קיימת נטייה לעצב ולמצב רוח רע. משהו מושך אותנו לעברם כמו שכוח המשיכה של כדור הארץ מושך חפצים לרצפה. לא במקרה 90% מהחדשות המופיעות בכלי התקשורת, שליליות, אם לא מפחידות. זה קורה מפני שהנטייה שלנו לעצב גורמת לנו להימשך לחדשות אפוקליפטיות ובעזרתן מושכים את תשומת ליבנו. זו הסיבה שצריכים ללבות את האש הזאת באופן תמידי. אחרת, באופן טבעי היא תדעך.

הבשורה הטובה היא שאנחנו מסוגלים להחליט להיות במצב רוח טוב ברגע. האושר הקבוע והמתמשך מגיע בין היתר על ידי אמון רב, נתינה ואמונה. בלי קשר לרמת האושר שלנו, אנחנו פשוט יכולים לשפר את מצב הרוח שלנו ברגע זה.

 

***

 

לשם כך עלינו להבחין במה שגורם שינוי במצב הרוח שלנו, ובמה שקורה באותם רגעים.

דמיין את עצמך מבקש משהו חשוב מאוד ממישהו שמסוגל לספק אותו. מה קורה לך כשהתשובה שאתה מקבל היא 'לא'? לכל אחד תגובה אחרת. לרוב, השרירים מתכווצים, האיברים מתקצרים, הראש מורכן ואנחנו נראים כאילו מתג כיבוי הופעל בתוכנו וכיבה את האורות הדלוקים. לזה קוראים אכזבה.

אנחנו מרגישים שבריריים וחסרי יכולת להצליח. החרדות שלנו מתגברות והפחדים שחשבנו שנותרו מאחור חוזרים לרדוף אותנו. בזמן שאנחנו מתכווצים, כוחות חיצוניים כאילו תופסים מקום בחלל הריק. אנחנו נהיים עצלנים וחסרי מוטיבציה.

כאשר התשובה היא 'כן', התנועה הפוכה; אנחנו נמתחים, מרימים את הידיים לשמיים בסימן של ניצחון, כאילו רוצים להתרחב מעבר לגבולות הגוף שלנו. נראה כאילו המתג נלחץ כדי להדליק את הכול שם בפנים, והכול מתחיל לפעול במלוא המרץ.

איננו צריכים לחכות שמישהו יגיד 'כן', להמתין שהמדדים הפיננסיים על מסך המחשב יהיו ירוקים או לקבל ציון לשבח כדי שנהיה במצב רוח טוב. אנחנו יכולים להפעיל את המתג הזה בעצמנו.

הנה תרגיל: דמיין שליד הלב שלך יש מתג. לחץ עליו ודמיין שהכול בתוכך מלא אורות. ברגע שתראה שהאור נחלש, הדלק אותו שוב – יש לך גישה אליו בכל רגע. מצב הרוח שלך תלוי אך ורק בהחלטה שלך.

הוסף עוד עצי הסקה למדורה הפנימית שלך. כידוע, אנחנו שולטים בזרוע ויכולים לסובב אותה לכל כיוון בלי תלות בעזרה חיצונית; עלינו לדעת שיש לנו שליטה גם על המצבים הרגשיים שלנו.

 

***

 

העולם עצמו טוב, ומרגע לרגע הוא נהיה טוב יותר. התפקיד שלנו הוא לראות זאת, ומצב הרוח שלנו תלוי מאוד במה שעינינו רואות.

אם הדבר הראשון שאעשה ברגע שאני מתעורר הוא להתעדכן בחדשות, לקרוא את המיילים שלי או להאזין לכלי תקשורת אחר, קרוב לוודאי שאתוודע לחדשות שליליות. הדבר ישפיע על מצב רוחי בהמשך היום, והביצוע שלי בכל התחומים יהיה שלילי.

לעומת זאת, אם הדבר הראשון שאעשה הוא להודות לד' על הנשמה, על הבריאות, על המשפחה, על הבית והבגדים, על קיום העם שלי, ובנוסף אהרהר בדברים שיש לי בחינם – ביום הזה אחיה בעולם צבעוני ואצליח בכל התחומים.

 

 

 

צעדים מעשיים

 

  • מיד כשאתה מתעורר, אל תעשה או תחשוב מאומה לפני שאתה אומר: "מודה אני לפניך מלך חי וקיים שהחזרת בי נשמתי בחמלה, רבה אמונתך".

חשוֹב כמה יקרה הנשמה שלך, כמה נפלא להיות בחיים ולחיות, חשוֹב על נס ההתעוררות ליום חדש, עד כמה ד' מאמין בך ומעניק לך יום נוסף כדי שתגשים את הייעוד שלך.

  • אחרי שאתה מתפנה ונוטל ידיים, אמור "אלוקי, נשמה שנתת בי טהורה היא".

חשוב על טוהר נשמתך. כמה היא ישרה, בלי קשר למעשיך.

  • רצה בחיים שלך ובטובתך. הֱיֵה חברך הטוב ביותר, ושוחח עם עצמך. שמור על בריאותך כפי שאתה שומר על ילדיך; אם לא תרגיש טוב, גם לא תוכל לעזור לאחרים.
  • לפני צאתך מהבית, בדוק אם הבעת הפנים שלך שמחה או נוקשה. הבעת פנים חיובית חשובה הרבה יותר משיער מסודר. חשוב מחשבות טובות, ואז התחל את היום שלך.
  • זכור תמיד שאנשים רבים זקוקים לך. אם חלק מהם מזלזלים בך, זה מפני שהם אינם יודעים כמה אתה חיוני. אל תימנע מלומר את דבריך אם יש לך מה לומר. אל תימנע מלהשתתף בישיבות. המילים שלך חשובות מאוד.
תוכן קשור

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן