חתונה ב…בית העלמין

סיפורם המרגש של זוג גרי צדק שנישאו בבית העלמין כסגולה לעצירת המגיפה * הגה"צ רבי יואל טוביאס שליט"א, רב ואב"ד שיכון ו' בני ברק אשר כובד בסידור קידושין, סיפר על חופה שנערכה בבית העלמין בעת שפרצה מגיפה בפיאטרא ניאמץ ברומניה אשר כונתה "ירושלים דמולדובא" בה כיהן אביו זצ"ל ברבנות העיר והמגיפה נעצרה * עם סגולה

מראה בלתי שגרתי נראה בבית העלמין בגבעתיים: בסמוך לציונו של כ"ק האדמו"ר משטפנשט זיע"א הובלו חתן וכלה גרי צדק, נרגשים ודומעים, יחד עם משלחת חוגגים מצומצמת. חופה הוצבה תחת כיפת השמים לשמחת חתונתם בתוככי בית העלמין כסגולה לעצירת מגיפת הקורונה.

הגה"צ רבי יואל טוביאס שליט"א, רב ואב"ד שיכון ו' בני ברק, אשר כובד בסידור חופה וקידושין, סיפר למשתתפים על הסגולה המופתית אשר קיימו אותה לאורך הדורות כאשר פרצה מגיפה. בדבריו סיפר על עריכת חופה וקידושין שנערכה בבית העלמין בעיר פיאטרא ניאמץ ברומניה, אשר נקראה בפי כל בשם "ירושלים דמולדובא", בהיותה אחד המרכזים הגדולים לחיי תורה וחסידות ובה ישב אביו הגה"צ רבי שמואל טוביאס זצ"ל על כס הרבנות. כפי סדר עריכת החופה שנערכה בבית העלמין ברומניה, ערך עתה את החופה בארץ הקודש.

עיניו של יהודי מבוגר שהשתתף בעריכת החופה דמעו בהתרגשות בעת שהוזכר שמה של העיר פיאטרא ניאמץ והוא לחש לי בצד מדוע: "לאורך השנים, לאחר שהגה"צ רבי שמואל טוביאס זצ"ל כבר עלה לארץ ישראל וכיהן כאן ברבנות, בנו יבלחט"א הגה"צ רבי יואל טוביאס שליט"א נדד בערי רומניה להציל יהודים מרדת שחת. ישנם סיפורים רבים, אך עוד חזון למועד. סיפור אחד אני 'חייב' לספר לך.

צילומים דובי קורן
צילומים דובי קורן

"באחת מנסיעותיו לבוקרשט, פגש הגה"צ רבי יואל שליט"א בלב השדרה המרכזית בעיר נער יהודי הלבוש בטלית קטן וציציותיו מתבדרות ברוח. בהתרגשותו הרבה, עצר הרב טוביאס שליט"א את התנועה הסואנת, חצה את הכביש, נישק את הנער ושאל אותו: 'ציציות בבוקרשט – מנין לך זאת?' הנער סיפר על יהודים צעירים שמקרבים אותו ליהדות. מרוב התרגשות יצאה זעקה מלבו של הרב טוביאס שליט"א, 'ד' הוא האלקים'!. צלם שעבר במקום נעצר ואף הנציח את הפגישה המרגשת".

זעקת 'מזל טוב' בבית העלמין

על הסגולה המיוחדת של עריכת חופה בבית העלמין לעצירת מגיפה, סיפר הרב אברהם יעקב סלומון שליט"א, רב ביהמ"ד שטפנשט ב"ב, ממקורות קדומים על עריכת חופת יתומים ויתומות בבית העלמין כסגולה למניעת ועצירת מגיפות.

"קיבלתי פניה מזוג גרים שהתגיירו בבית דין צדק של מרן הגר"נ קרליץ זצוק"ל, העומדים להינשא, וכידוע גרים אמנם אולי אינם יתומים בפועל, אך מעלתם לפי דברי המקובלים גדולה מזו של יתומים".

בהתראה קצרה נעשו כל הסידורים הנחוצים לקיומה של החתונה בסמוך לציונו של הצדיק משטפנשט זיע"א בבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים בהשתתפותו של גאב"ד שיכון ו' הגה"צ רבי יואל טוביאס שליט"א.

התרגשות רבה שררה במהלך החופה בעת שנערכה תפילה מיוחדת נגד המגיפה. וכאשר נשמע בינות למצבות האבן העתיקות הדוממות קול הפעמונים הצלול והנרגש של הגר"י טוביאס שליט"א בעת עריכת סידור הקידושין, דמעות שמחה והתרגשות התערבו אלו באלו ועין לא נותרה יבשה.

בשבירת הכוס נשמעה זעקת "מזל טוב" למרחקים ומעגלי ריקוד נרגשים פרצו בעוז. גם ניידות משטרה שהוזעקו לבדוק את פשר ההמולה הצטרפו לריקודים של החתונה הייחודית שלדברי המקובלים היא סגולה עצומה ונדירה לעצירת המגיפה מעל בית ישראל.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן