נטיעות של גשם ורוח

אנו נמצאים בין שני המקורות הגדולים להתרגשות היהודית לאורך כל הדורות: קריעת ים סוף ומעמד הר סיני.

קראנו בפרשת השבוע שעבר 'והאזנת למצוותיו' והשבוע נקרא בסייעתא דשמיא 'וכל העם רואים את הקולות'. הסוד של שני המעמדים המופלאים בזה שלא רק בתוכן שלהם, אלא גם באופן התרחשותם הם מלמדים אותנו לעולמי עולמים מה וכיצד עלינו לעשות בעולם הזה.

כשם שבבדיקת אולטראסאונד (על-קול) אנו רואים בפירוש בציור דימוי אמיתי את כל האיברים הנבדקים בתנועתם והשתנותם, לפרטי הפרטים, כך כלל ישראל במעמד מתן התורה הקדושה ובתוכן נשמותינו ראו את האותיות שבהן נבראו שמים וארץ.

החיבור הזה בין החושים שהשם יתברך חפץ בו מורה על הדרך המיוחלת של תלמוד תורה וקיומה, כיצד מחייבת התורה בחיי היומיום.

המשל לכך, כשם שמצביא דגול משתמש בכל חושיו לחדדם, כך על היהודי, הזוכה הגדול לתפקיד לבנות עולמות, הוא נותן את כל כלי הגוף והנפש יחד לשמשו יתברך ולהמליכו על עצמו ועל העולם.

וכשם שחידד הקב"ה את החושים ואת המקשה האחת הזו נתן לנו במתנה כך עלינו לדלות מן האחדות הזאת האמיתי לעבודה היהודית שלנו.

***

בקופה האחרונה הגיע אלי אברך שסובל מחולי נפשי רב-שנתי שערער את מצבו הגופני ופגע בתפקודו בצורה מתמדת וקשה.

לאחר מאמץ במהלך השבועיים האחרונים של עבודה עצמית לשנות את דרכיו הלקויות ולהשיב לעצמו כוחות אכן הצליח להתקדם במידת מה ובכך הוכיח את מסוגלותו לחולל את השינוי המבורך, אלא שרעייתו שליוותה אותו לפי בקשתי בביקור השני לצורך המשך הטיפול, ישבה עם מבט כבוי וחסר כל תקוה. לשאלתי האם אינך מאמינה במה שד' אמר, 'אני ד' רופאך', והרי את אף רואה התקדמות חיובית, השיבה: בד' אני מאמינה, אך לא בו, והצביע על בעלה.

ברור שזו לא תמונה של החושים המאוחדים ומחודדים, שאותה מבקש מאיתנו הבורא יתברך שמו ולכך מרגש אותנו בכל שנה ושנה בימי הפירות הברוכים של ט"ו בשבט הגשמיים והרוחניים, שהם אלו שצמחו מאמונה בקריעת ים סוף שמביאה למתן התורה האמיתית עם קבלת תורת אמת.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן