כולם נעמדו בשירה נרגשת

מחזה מרגש במיוחד נראה ביומו האחרון של בין הזמנים בעיר מודיעין עילית, במעמד אדיר אליו התכנסו המוני בני הישיבות שסיימו את מסכת כלים בישיבות בין הזמנים, כפי תקנתו הקדושה של רבן של ישראל מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א, לבני הישיבות במודיעין עילית ללמוד מדי בין הזמנים סדר טהרות, באומרו: "יבואו טהורים ויעסקו בטהרות".

לאחר שעה ארוכה של שירה וזמרה הופיע בהדרו מרן הגאון רבי דב לנדו שליט"א, ראש ישיבת סלבודקה, יחד עם המרא דאתרא של מודיעין עילית הגאון רבי מאיר קסלר שליט"א וראש העיר הרב יעקב גוטרמן שליט"א.

מרן הגר"ד לנדו שליט"א פנה להמוני הבחורים: "אתם שזכיתם לסיים מסכת כלים, שזה אוצר גדול, חלק גדול בתורה, זכיתם לסיים. על הפנינים ועל הזהב, יש את הווארט הידוע של ר' יהושע לייב, שתורה נמשלת לפנינים ונמשלת לזהב, פנינים מעלתם מה שיותר גדול, מתרבה פי כמה, ואילו בזהב הכל לפי משקל, עוד משקל ועוד משקל. מצד שני, פנינים מעלתם רק כשהם שלמים, אך זהב, כל חלק וחלק שווה. פנינה חתוכה לא שווה, אך זהב כל חתיכה שווה. אתם למדתם את הזהב והפנינים של מסכת כלים, אשריכם וטוב לכם, תלמדו הלאה ותסיימו הלאה והלאה".

בשלב זה החל מרן שליט"א לשאת שיעור כללי מיוחד במסכת כלים, בסיומו אמר: "מי שלומד כלים נעשה כלי טהור וכלי קדוש ללימוד התורה, ועושה עם עצמו חלק מהתורה. אשריכם שאתם כלים טהורים, כמו שאומרים יבואו טהורים ויעסקו בדברי תורה, אתם בני תורה, כל העולם עומד עליכם, אתם בוני עולם, אשריכם שעליכם עומד העולם, הלימוד שלכם וההתמסרות שלכם והשקידה שלכם, תלמדו הלאה והלאה, וכל עם ישראל ייהנה מלימוד התורה שלכם, ונזכה כולנו לבשורות טובות גאולה וישועה.

"אני רוצה בהזדמנות זו להודות לראש העיר שפועל הרבה דברים, ועושה דברים ממש בהתמסרות ובהתמסרות מיוחדת, ומגיע לו יישר כח אמיתי. אני מביע את שלי, גם הרב הזכיר דברים אלה. הרב זה הרב, והכל זה בחסותו של הרב. שיהיה לכם רק נחת וכל טוב".

בסיום המשא המיוחד פנה מרן שליט"א לכלל הבחורים: "אני חושב שמתאים בדור הזה שעמלים, מה שיש על זה שיר 'זכור דבר לעבדך על אשר יחלתני, זאת נחמתי בעניי כי אמרתך חייתני, זדים הליצוני עד מאוד מתורתך לא נטיתי'". המוני הבחורים פרצו בשירה נרגשת שנמשכה דקות ארוכות בשירי התעוררות שהוסיף מרן שליט"א, "לב טהור ברא אלי אלוקים", "צדיקים יושבים ועטרותיהם בראשיהם ונהנים מזיו השכינה".

בשעת לילה מאוחרת, בעת שחשכה ועלטה שררו בחוץ, הכוכבים זרחו והאירו את הלבבות. המוני הבחורים צעדו לבתיהם מחוזקים במיוחד לקראת זמן אלול פורה והימים הנוראים הבעל"ט.

 

צילום התמונה: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן