ללמוד מיציאת מצרים: עוני זאת לא מחלה

אנחנו מתחילים ספר שמות שכל מהותו לדעת כיצד חיים וגדלים מתוך הגלות. סוג ההתמודדות של היום בתקופה של עקבתא דמשיחא, היא הכנה על כל צעד ושעל לגאולה נצחית שהיא לפי דברי חז"ל כימי צאתך מארץ מצרים.

כתוב "אין עני, אלא בדעת" וכן "אין גלות, אלא בדעת". בואו ונראה איך עוני יכול להיות מחלה ומאידך אפשר להופכו לגאולה.

איגוד רופאי ילדים הישראלי פנה לממשלה השבוע בבקשה להכיר בתופעת עוני ההולכת ומתרחבת כמחלה, בדומה להגדרתו בארצות הברית על-פי חוק. לפי הנתונים של השנה הלועזית הקודמת, שליש מילדי ישראל בגדר של עוני. בואו ננתח כיצד הציבור שלנו שמשתדל בפועל לזכור את תפקידינו בגלות, לא רק מצליח לשרוד את העוני ואת הגלות, אלא גם להפכם לטוב גמור ונגלה.

***

אביא דוגמא של תינוק שהגיע אלי עם פגיעה קיצונית בתפקוד המוחי עקב תופעות קשות סב-לידתיות. על-פי כללי הרפואה השגרתית התינוק שהיה אז בן חודשיים לא היה בר קיימא. בוודאי לא היה שום סיכוי שידבר, ילך ויתפתח.

בנוסף, אימו, מפאת הטראומה שחוותה בראותה את תינוקה המונח כאבן שאין לו הופכין, קיבלה חולי נפשי קיצוני שאף סיכן את חייה.

לכאורה לא הייתה כל תקווה והמצב ביטא את הגלות ואת העוני בכל המובנים באופן החד ביותר.

אלא שהאב של התינוק נותר עם יישוב הדעת דקדושה שניווט אותו באופן מופלא לפעול בנחישות ולקבל ממני כל הדרכים האפשריות והבלתי אפשריות לכאורה, כדי לרפאות ולהחיות את האם ואת התינוק.

להפתעתי המוחלטת כעבור חצי שנה המשפחה הגיעה שוב וראו פלא, גם האם התאוששה ממחלתה הנפשית, אך עוד יותר פלא, התינוק התחיל להתפתח בקצב בלתי נתפס.

סוג הטיפול דרש התגייסות יומיומית ומשאבים כלכליים שלכאורה בלתי מושגים על ידי משפחה של אברך, אך כח האמונה שמנותבת על ידי התורה הקדושה ומצוותיה הייתה לסעד ועם סייעתא דשמיא מרובה במהלך השנים הבאות התינוק הפך לילד נבון שהולך וגדל ומרבה נחת להוריו, ב"ה.

בטוחני שעל-פי הגדרת הסטטיסטיקה המשפחה נמצאת מתחת לקו העוני ורק הכלים הנדירים שניתנו לנו מאיתו יתברך שמחברים אותם לדעת האמיתית מעלים כל פרוטה ופרוטה ומגייסים אותה למטרת החיים האמיתיים ולכן זכאים אנחנו באמת לבקש מאיתו יתברך שפע רב בגשמיות וברוחניות, כשמראים לו את הסנגוריה העצומה שמתעוררת ממקרה כזה ועוד אלפים כמוהו.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן