לולי תורתך שעשועי

 

דמעות רותחות התגלגלו מעיני רבים עם הישמע הבשורה הנוראה על השוד והשבר בהסתלקותו של הגאון רבי מנחם ניימן זצ"ל, מרבני שכונת רמות א' בירושלים וראש חבורה בכולל 'צילו של היכל', בנו של יבלחט"א הגאון רבי שלמה ניימן שליט"א, רבה של שכונת רמות.

הלב שבור, כואב ודואב, על סילוקו של גאון מופלא בתורה ובמידות, צדיק וישר, אשר התורה הקדושה הייתה משוש כל חייו.

יחד עם רבים זכיתי לשמוע ממנו שיעורים בעיון בפרשת השבוע שנמסרו מדי שבת בבית הכנסת המרכזי 'מצפה רמות' בשכונת רמות בירושלים וכן בביתו של תלמידו מקורבו הרב נתן פלדמן שליט"א. את השיעורים הללו הוא מסר בתמצית דמו, כשהוא שוכח מכל מכאוביו וייסוריו. גם בזמנים קשים ראו כיצד התורה מחייה אותו ומשכיחה ממנו את כל צרותיו.

כל כך אהב להשתעשע בלימוד התורה. בשיחה האחרונה עמו הוא אמר לי, "כשאני לומד אני מרגיש אדם בריא, שוכח מהכל". וכך חשו כל הלומדים בשיעוריו שנאמרו בחיות מיוחדת ובכושר הסברה מופלא בו ניחן. שמחת התורה שפרצה ממנו במסירת השיעורים השפיעה על כל הסובבים. וכאשר היה מגיע סיום השיעור חשו כולם כיצד הוא מתקשה להתנתק מהספרים. לעיתים היה מפציר בשומעים ומבקש "עוד שטיקל קטן", אך לא היה צורך להפציר, כולם ציפו לשמוע מפיו שהיה מפיק מרגליותעוד ועוד אמרי חיים ומוסר.

היה מלמד בשיעוריו בקביעות מדברי האור החיים הקדוש ורבינו בחיי, שש ושמח בתורתם. כשהיה על ערש דווי בחנוכה האחרון, זעק ממיטת חוליו לזכות לרפואה בזכות האור החיים הקדוש, ואכן זכה לנס חנוכה וקם ממיטת חוליו ובאותה השבת כבר מסר בביתו שיעור לשומעי לקחו מתורת האור החיים הקדוש.

שיעוריו הבהירים ולקחי תורתו ואמריו נצורים בליבותיהם של המוני שומעי לקחו, בתפילה שנזכה במהרה שיקוצו וירננו שוכני עפר ולא יישמע עוד שוד ושבר בגבולינו.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן