רבותינו מסבירים את הפסוק "הקול קול יעקב והידים ידי עשו", שבשעה שהקול קול יעקב, עם ישראל עוסק בתורה ובמצוות, אין הידים ידי עשו שולטות ואין הוא מצליח לגרום להם רעה. אך להיפך, אם הם מתעצלים בתורה ובמצוות, הידים ידי עשו והוא גובר על עם ישראל.
הגאון מוילנא זיע"א שאל, הרי דרשת חז"ל היא להיפך מפשטות הפסוקים, כתוב הקול קול יעקב ולמרות זאת הידים ידי עשו.
הסבר נפלא הביא בזה הגאון רבי מרדכי בונם זילברברג שליט"א, רבה של שכונת שיכון ה' בני ברק,כפי ששמע מרבן של ישראל מרן הגרא"מ שך זצוק"ל. באמת צדקו דברי הגאון, שני המצבים הולכים יחדיו: בשעה שהקול קול יעקב והישיבות ובתי המדרשות מלאים בלומדי תורה, הידים האיומות של עשו נשארות אצלו ואין הוא מזיק לכלל ישראל. אך כשהקול אינו קול יעקב אזי הידים אינן נשארות אצל עשו אלא נשלחות וזורעות רוע והרס בעולם כולו, חלילה.
כמה מתאימים הדברים לתקופתינו, כשהעולם כולו עומד מלכת בגלל נגיף קטן שעושה שמות בכל רחבי תבל, ובזכות שמשמיעים ברמה את קול יעקב, עולם הישיבות והכוללים ותלמודי התורה ממשיך ביתר שאת את זמן החורף, נזכה שהידים של נגיף הקורנה ישארו אצל עשו ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו.