חלק מהטכניקות להכפלה של ההכנסות היא לעשות שיווק לרוחב, להתפרס על שטח מדיה נוסף, להרחיב את קהלי היעד ומנגד לעשות גם שיווק עומק שמשמעותו עליית מחירים או מכירה בחבילות וכדו’.
כשאני מגיעה לשלב הזה עם לקוחות, בדרך כלל אני נתקלת בהתנגדות גורפת, מה פתאום לעלות מחיר, אף אחד לא ישלם לי את הפער הזה, גם ככה המחיר שלי לא זול ועוד ועוד…
ראשית, זה מאוד מרגש לעבוד פעם אחר פעם עם בעלי עסק כל-כך רגישים לזולת. אבל בראיה קצת יותר רחבה האם הם פועלים נכון?
לקוחה שלי שעובדת כבר מעל 17 שנה בתחום האימון והטיפול הגיע אלי כשהמחיר שהיא גובה על טיפול הוא 150 ₪, כאשר ממוצע המחירים בשוק הוא 300 ₪.
הקושי שלה להעלות מחירים היה אדיר. היא הסבירה לי שהלקוחות שלה גם כך ’מגרדים’ את ה-150 ₪ הללו ואין לה לב לקחת מהם יותר.
התפקיד שלי היה לשים לה מראה מול העיניים ולשקף לה את המציאות. בזמן שהיא גובה על טיפול 150 ₪ בקושי, הלקוחות מביאים את החברים שגם הם משלמים 150 ₪ בקושי… והתוצאה בקושי כסף לפרסום ושיווק, בקושי חשק לענות לטלפון בין טיפול לטיפול… השירות, בלי להתכוון, יותר צר, מכיוון שאין חשק לתת יותר… וזה הגלגל.
ברגע שהמחיר יעלה ל-300 ₪, יגיעו לקוחות שמוכנים לשלם 300 ₪, יביאו את החברים שלהם שישלמו 300 ₪, יהיה מספיק כסף לפרסום ושיווק, יהיה מספיק כסף שאפשר להחזיר ללקוח בצורות שונות, השירות עולה רמה, הביטחון בהתאם וכך עברנו מגלגל השחיקה לגלגל ההצלחה.
***
אז איך נזהה זמן לעליית מחירים?
כשיש מספיק לקוחות ומספיק עבודה; כשאין סיפוק מהעבודה ומרגישים מנוצלים; כשאין כסף לפרסום והון חוזר ללקוח; כששעות העבודה לא מצדיקות את ההכנסה.
ממה יש להיזהר כשמעלים מחירים?
מעליית מחיר בלי לתת סיבה; מעליית מחיר כשאין תכנית ברורה כיצד להביא את הלקוחות; מעליית מחיר שחורגת מהסקאלה בלי מתן ערך ברור.
עכשיו, רגע לפני סוף השנה, זה הזמן לתכנן נכון את התקציב לשנה הקרובה.
וביניהם כמובן עדכון מחיר!
הסתבכת? אין לך את הביטחון שזה הצעד הנכון?
בפגישת אבחון ממוקדת אעזור לך בס"ד לקבל את ההחלטה הנכונה להצלחת העסק שלך.
לקביעת פגישה חייגו עכשיו 03-6385788