כך תתמודדו עם תופעת הזאב הבודד

זאב בודד זהו כינוי לבעלי עסקים, מנהלים ובכירים המתמודדים לבד עם קבלת החלטות בעסק שבדרך כלל יש השפעה רבה להחלטותיו.

למרות שהכינוי בעיקרו שלילי (לעיתים נאמר על טרוריסט בודד), עדיין מצמידים אותו לבעלי עסקים משתי סיבות: א. רבים מבעלי העסקים אכן מתמודדים עם האתגרים של זאב בודד. ב. משום שהמצב הזה הוא לא האידיאלי עבור בעל עסק שבסוף עלול להובילו לטעויות קריטיות.

בעלי עסק רבים מתמודדים עם התופעה הזו, באינסוף צמתים בעסק: זה מתחיל היכן אני יעשה מיתוג והאם בכלל, האם להכניס עובד, האם לפטרו, האם להשקיע בקמפיין, האם להשקיע בדיגיטל וכלה בשאלות פעוטות של כן ולא שנדרשים לקבל במהלך היום ואין לך באמת את האפשרות להתייעץ עם מישהו שניתן לסמוך עליו.

ההשלכות של התופעה הזו הן רבות: תסכול, אי נוחות, מצפון, אי וודאות שגורמת לתפקוד נמוך יותר בעסק וכתוצאה מכך הכנסות נמוכות יותר.

מה עושים?

  1. ראשית, חובה לדאוג לסביבת אנשים שמדברים בשפה שלך, שמסתכלים על כסף כמוך, שמתמודדים עם אתגרים דומים לך. להיות מוקף באנשים הנכונים זה אחד המאפיינים של בעלי העסקים שהעסקים שלהם משגשגים לאורך זמן.
  2. לקרוא. לקרוא. לקרוא. לקריאה יש סגולות רבות. היא שומרת על המוח מהזדקנות, מכניסה נתונים לתת המודע שלנו, שיפור הזיכרון, השראה, דרייב לעשייה ועוד. יש המון ספרות מקצועית בנושא ניהול עסק או ספרים אוטוביוגרפיים על אנשים שכבשו את המיליון ואין שום סיבה שאצלך זה יעבוד אחרת.
  3. ליווי – תמיכה מקצועית. הביצועים שלנו בתוך קבוצת תמיכה משתפרים באופן פלאי. עקרון המחויבות העיקרון החמישי של ד"ר רוברט צ'דליני מתוך הספר 'השפעה' אומר, שכאשר אנו מתחייבים למשהו, אחוז הביצוע שלנו עולה באופן משמעותי.

סיכום שלושת הדברים הללו במשפט אחד: התחייבו להצלחה!

אף אחד לא מכיר אותך יותר טוב ממך, מה שברור לך שיביא אותך להצלחה גבוהה יותר בעסק זו החובה שלך לעשות. הרי יש לך שליחות בעולם ויש לקוחות שמחכים לך – ההתחייבות שלך להצלחה שלך זו ההתחייבות שלך להצלחה שלהם.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן