- לדעת מהי השליחות שלי ולמה אני בכלל נמצא במעמד הזה של בעל עסק.
ניתוח ברור של החזון והמטרות שלי, יתנו את הכח להתמיד ולמנף את העשייה גם בזמנים מאתגרים.
- להכיר את הצורך של הלקוח שלי והיכן זה פוגש אותו בתחומי החיים.
ממש לנתח עפ"י סקרי דעת קהל, סקרי עומק, וממש לברר מול הלקוח שלי מה גרם לו לצרוך את השירות / המוצר. ככל שאכיר את הלקוח שלי טוב יותר ואדע מהו הצורך המדויק עבורו, כל תהליך השיווק והפרסום יהיה מדויק יותר ותכל'ס ימכור הרבה יותר.
- לדעת איך המוצר / השירות שלי פותרים ללקוח שלי את הבעיה ויוצרים לו חיים טובים יותר.
להכיר את הערך המוסף של השירות/המוצר שלי, ואם אין לי כזה – זה הזמן לייצר אותו.
- תמחור נכון וניהול תזרים מזומנים תקין – עסק בלי ניהול תזרים נכון – מועמד לקריסה.
לייצר קובץ אקסל עם פירוט ברור של הוצאות והכנסות. כאשר בהוצאות יש לקחת בחשבון הוצאות קבועות והוצאות משתנות וכמובן לא לשכוח לחשב את המשכורת שלך???? ובנוסף לחשב מודל רווח ברור.
- תהליך שיווק ברור לעסק שמזרים לקוחות באופן עקבי, חובה לדעת מהו המשפך השיווקי שעובד אצלי בעסק, מה גורם ללקוח שלי להרים אלי טלפון / להגיע לחנות / להיכנס לאתר. וכמובן מהו התהליך שגורם לו לסגור עסקה.
- הנכס הכי חשוב בעסק – זה בעל העסק – חובה להשקיע ולטפח אותו
כשהבטרייה נגמרת, התפקוד נמוך והעסק מתחיל לדעוך. חובה לשים לב 'לתדלק' מידי פעם כדי להשאיר את העסק במצב הנעה תמידי.
- ניהול זמן אפקטיבי.
לשים לב שלא מתבזבזים מידי הרבה משאבים על תהליכים ופעולות שגוזלות זמן ולא בהכרח מצדיקות את המאמץ. 'מבחן זמן' בדיקה עם סטופר כמה זמן בפועל לוקח לי לבצע פעולות קבועות יכולות לתת לי מדד מדויק לחישוב זמן עבודה שכמובן משפיע על הרווחיות.
- בדיקת שוק המתחרים – לבדוק מי עונה בעקיפין או במישרין על הצורך של הלקוח שלך, היכרות עם הפעילות העסקית תוכל להניב לך ידע נוסף להתנהלות נכונה. לעולם לא לזלזל בהם – הכשלים שלהם זו ההוכחה לקיום שלך.
- זיהוי וניצול הזדמנויות – מה שמתמקדים בו גדל. כאשר אנחנו נחפש הזדמנויות להצליח ולשפר את השירות/המוצר/תהליך השיווק וכדו' אנחנו גם נמצא.
- החליטו שאתם מס' 1 בתחומכם – כאשר תתקבל אצלך ההחלטה שהעסק שלך הוא מס' 1 בתחום – תכוונו לשם וגם תגיעו בע"ה.