עצמאות בעסק

 

כבר שבוע (!) שהלב מסרב להאמין, המוח לא מוכן לעכל.

אסון כל כך טראגי מציף אותנו באלפי רסיסים של מחשבות ורגשות שמונעות מאיתנו להתרכז במשימות היומיומיות הכל-כך פשוטות והידועות לכאורה, אך בלתי ניתנות לעשיה.

יום ראשון – עבר יום שישי, עברה גם שבת, כביכול חזל"ש – אך הכאב, האבל והשכול מלווים את כולם.

איך ניתן לחזור לשיחות המכירה המתישות, לסגור מודעת פרסום שמקווים שיניבו את התוצאות הרצויות, לעדכן דף נחיתה ופשוט להמשיך בשגרה של נתינת שירות ועבודה?

קשה.

קשה עוד יותר כשאתה בעל עסק ועצמאי ואת הלו"ז אתה מנהל.

אחד המינוסים או הפלוסים – תלוי בעיני המתבונן – של עצמאי לעומת שכיר, היעדר בוס על הראש. לשכיר יש בוס, יש נהלים, בשביל שהמשכורת תתקתק בסוף החודש ברור מאוד מה צריך לעשות.

לעצמאי / בעל עסק – אין את הבוס הזה. ולפעמים יש הנחות. הפעם האסון היה קולקטיבי אך לעיתים הוא אישי, ולפעמים האסון  האישי הוא רק חוסר מצב רוח וחשק מספיק לעשות את הנדרש.

אז איך אנחנו מתמודדים במצבי משבר ונשארים בעשייה? הרי חוסר העשייה שלי היום מוביל לחוסר תוצאות מחר שבדרך כלל משפיע ישירות על המאזן בחשבון הבנק.

ישנו כלל ידוע – הנכס החשוב ביותר בעסק – הוא בעל העסק. הכלל בולט מאוד אצל נותני שירות. אם חלילה נותן השירות יפגע/יעדר מסיבה זו או אחרת – העסק יוצא לחל"ת. אצל מוכרי מוצרים או שירותים שונים הכלל עדיין בתוקף – תמיד יש את מי שמניע את הגלגל בכל תחום ולכן חשוב מאוד לשמור על הנכס האמיתי שזה את/ה!

כחלק מהשמירה על רמת התפקוד בעסק, אציג שני כללים פשוטים שמטרתם לשמור עלינו ועל העסק להיות בעשיה תמידית, כי כידוע העשייה היא המפתח להצלחה.

בעבר הייתה את העלייה המוכרת לירושלים 'הקסטל' – הנהגים תמיד התפללו שיעברו את העלייה בשלום בלי עצירות באמצע, משום שכאשר מורידים את הרגל מהגז צריך להתחיל להניע מהתחלה… ואת ההנעה מחדש אנחנו רוצים למנוע בכל מחיר.

ס"ם התחיה לעסק במצבי לחץ/ קושי בתפקוד תקין:

סיבה – כדאי ומאוד מומלץ לדאוג לסיבה טובה, בדרך כלל גורם חיצוני שיחייב אותנו להישאר בעשייה מתמדת:

לדוגמה, קמפיין פרסום שרץ ומחייב אותנו לתת מענה. עובד נוסף שמחייב אותנו להצדיק את הקיום שלו. לו"ז קשיח כגון כתיבת מסרים/ טור/ מאמר קבוע, סביבה תומכת שנותנת דרייב וכדו'.

משמעות  – לכתוב בגדול במקום בולט בשומר מסך/ שולחן עבודה/ רכב/ יומן / כל מקום שהעיניים שלך נפגשות אתו יותר מפעמיים ביום – מה המשמעות שהשירות שלך מעניק ללקוחות שלך? כבעלי עסק אנחנו מחויבים לתת את המחשבה מה יקרה ללקוחות שלי אם יום אחד אודיע להם על הפסקת השירות שלי.

ככל שהמשמעות שלי תהיה גדולה יותר, כך המחויבות שלי לעשיה תהיה חזקה יותר.

חובה על בעל עסק לזכור – מאחורי כל עסק עומד אדם ומאחורי כל אדם עומדת שליחות ומי התיר לך לקחת חופשה מהשליחות הזו?

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן