מסגור מחדש – REFRAMING

מסגור מחדש - REFRAMING

שלום יקרה, מה שלומך? לא שואלים איך היה פורים, לא איך ההכנות לפסח. שואלים: היית בלויה? איפה היית? מי התארח אצלך? אם את בני ברקית. או, מי מהמשפחה הצליח להגיע? כמה הספדים שמעת?

אנחנו כאן בכמה מילים נשתדל להתייחד עם האבל.

הפטירה איומה, מצערת, היא קשה. קשה מאד. אפילו כמעט איננו יכולים להכילה. אנחנו פה ננסה לחיות עם התקווה.

אמנם האדם הענק שזכינו לחסות בצילו איננו, איבדנו והפסדנו, מאד הפסדנו. דור יתום. וזה ידוע. אבל – הקב"ה, שיצר את האדם הגדול הזה, לא עזב אותנו. הוא ממשיך להשגיח ולשמור עלינו.

יש כאלו שנצמדים לצער המוביל לייאוש ויש הנצמדים לצער כקרדום לקידום. המצב הוא אותו מצב. השינוי הוא במילים. במסגור. בואי נשפץ קצת את המילים שאנחנו מדברות.

נמסגר מחדש את השיח המצוי. בספרות המקצועית קוראים לזה רפריימינג REFRAMING. המסר שווה, המילים שונות.

 

במקום:

         איזה בלגן בבית, אפשר לומר: איזו פעילות ערה הייתה כאן היום אחה"צ (זה לא מונע ממני מלסדר או לבקש עזרה בהשלטת הסדר).

         קשה למיין את בגדי הילדים. – איזה כיף לראות שהילדים גדלו, גבהו. הבגדים כבר לא מתאימים להם.

         לא יכולה לארח בחג. – לא מוותרת על המפגש המשפחתי בחג, אחרי החג נייצר לנו חופש.

         אני חייבת לנח, לא מחזיקה מעמד! – נס שאפשר לנוח, אני קמה כחדשה, עם מרץ להמשיך!

         לא סיימתי את המטבח, נשאר לי לעטוף ארונות. – יופי, אני לקראת סיום, רק עוד לעטוף ארונות!

         התייקרות של 30% במוצרי פסח, לא נוכל להסתדר. – וואו! השנה נראה ברכת ד' גדולה בהוצאות פסח. זה הרי בכלל מחוץ לתשלום.

מה קורה פה?

הבית מבולגן, הכביסות מפוזרות, יש הרבה בגדים מיותרים, האירוח מכביד, המנוחה נחוצה, עטיפת הארונות מנהג קדוש, עלות החג יקרה מאד!

נתונים אלו לא ניתן לשנות. מה כן? את ההתייחסות שלי לעניין. את המרץ בעשיה, את הבנת היצירה, הבניה של הבית ועיצוב הזוגיות בתוך כל זה. זה נתון לבחירתי. פה אני משתמשת ב-REFRAMINGאני ממסגרת במילים חדשות את המצב הקיים. כל האווירה תשתנה. זה תלוי בי, הרי קבלתי כאישה את הבינה להשתמש נכון ב-9 קבין שלי.

קיבלתי את ההבחנה בין מילים מחזקות למחלישות. בין מילים מקרבות למרחקות. בין מילים שמכניסות הביתה אווירה טובה ונמרצת המקדמת עשיה לבין מילים מדכדכות המדכאות עשיה. הבחירה שלי במה להשתמש.

כרגיל, אני סומכת עליך!

דברי מילים שנותנות לך כח, נותנות לסביבתך כח. מילים שעושות אווירה טובה ונעימה. מילים שכיף לשמוע אותן. לא, אל תכחישי את המציאות, רק חפשי את הצד המואר שבה. זה קיים. מוזמנת אלי, כן עוד לפני פסח. למצוא את המילים הנכונות, המקדמות, המקרבות, המעצימות את הזוגיות הנהדרת שלכם.

זה קורה בין כל בני זוג הנפילות האלו למילים מכשילות. בואי לתרגל בכלים מקצועיים ומעשיים איך לדבר נכון. איך לשוחח בצורה מקרבת, מעצימה, אוהבת ומחזקת. אדברה ושלום בך. אתם תמצאו את עצמכם בפסח באווירה אחרת, מרוממת, נהדרת.

תיהנו מהחג הרבה יותר מהרגיל,

אשמח לעזור לכם.

מחכה לך, שרה ש.

 

 

מוזמנת לקבוע פגישה, כבר היום, בטלפון או במייל.

והפסח שלהם יראה אחרת.

לא תאמינו איך לא עשיתם זאת עד היום.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן