מי שולט בבית

נושא השיח – שליטה בינזוגית.

הנחת יסוד: כל קידום ביחס בינזוגי הוא בניית אבן מחורבות ירושלים. אז עדין זה ממש הזמן.

חודש טבת. יהי רצון שיבנה בית המקדש במהרה בימינו אמן.

שלום יקרה, מה שלומך? מי מחליט אצלכם בזוגיות? ברור שהבעל הוא הקובע. חכמת נשים בנתה ביתה. הוא המילה האחרונה.

אשה תמיד המחליטה. הוא צריך לשמוע לדעתה. אבל הבעל הוא ראש המשפחה.

אז מה באמת?

באמת?!

אין צורך לשלוט, חשוב להנהיג. למה צריך להשתלט על הבית? על מי? על האיש? על האישה? על הילדים? מי השולט כאן? לשם מה? מי מינה אותו? מה תרוויחו מזה? האם בית צריך שליטה? לא!

אז איך בית מתנהל? במנהיגות טובה. הבית צריך מנהיג.

נכון ההנהגות לפי האבא. מקום התפילה, הלימוד, שרויה או לא, מצה עגולה או מרובעת, נוסח תפילה, הברה של תפילה. כל אלו הנהגות נהדרות. למה שליטה?

***

את שואלת, מה ההבדל בין מנהיג לשתלטן? שתלטן מכריח אנשים לבצע את פקודותיו. מנהיג רותם אנשים לעזרתו.

שתלטן כופה דעתו על סביבתו. מנהיג מוביל ומפעיל את סביבתו. משתלטן פוחדים. מתרחקים. למנהיג נצמדים. נכרכים.

המטרה המשותפת של שניכם היא להקים בית. המטרה להעמיד דורות. לא להשתלט על הדורות. להיות מנהיגי הדורות הבאים. שהילדים יזכרו איך אבא כיבד את אמא. איך היה לאמא יראת כבוד מאבא. כמה אמא התאמצה בפרנסה, כמה חרדה למוצא פיו, איך הוא התחשב בה. איך היה כיף לראות אותם בארוחת ערב נעימה, נסגרים בסלון לשיחה אישית, באופן קבוע, לא כי קרה משהו. כי זה ביניהם. זה נעים להם.

פעם ב… יוצאים להליכה, הוא מפנק אותה ב… היא מפתיעה אותו ב… אין צורך בתמונות. חשוב שיצרבו בזיכרון רגעים נינוחים של מנהיגים שלווים. שיש להם שורשים, סבא וסבתא מכובדים, המהווים חלק מהמשפחה במקום שלהם. ההורים ממשיכי דרכם. הם יודעים ליצור הנהגה של אוירה נעימה. של יחס מכבד, אוהב, מעריך.

לא חשוב כמה פעמים נסענו/קנינו/חידשנו, אלא איך היה בנסיעה/ בקניה/ בחידוש הרהיטים. זה הכיוון.

***

תדאגי לו, תני לו להנהיג בחלקים שלו, הוא בטוח ידאג לך. את תהיי המנהיגה בחלקים הקשורים אליך. אתם תייצרו בית של הורים אהובים/אוהבים, מנהיגים רגועים. אין מאבקי שליטה, אין תחרות כח. יש הנהגה שלווה של בית ברוך.

מנהיג טוב נבחן בצאן, ברכות, באהבה, בחמלה, בנתינה, בהבנה, בהכלה. לא מי שמע למי, מי ניצח בוויכוח, מי צודק, מי טועה, מי נאשם, מי מאשים. מנהיג טוב הוא שנעים להיות לידו,

נעים להישען עליו, כדאי לחכות לו, מתייעצים עמו, שואלים אותו. בוטחים בו, אוהבים אותו, מאמינים בו.

איך עושים את זה? באדברה – דרך מיוחדת לקניית הנהגה חיונית ונחוצה. את מוזמנת אלי באופן אישי, לדבר על רגעי ההתנצחות. הם קיימים בכל בני זוג. תוכלי להרגיש בנוח לפרט לי את הרגשותייך, ספקותייך, פחדייך, הגיגייך.

אנחנו ביחד נוכל לשוחח, ללמוד איך לחיות את זה נכון, איך לדבר את זה בשפה זוגית מעצימה. אדברה – וינעם לך. לכם. כשתדעו לדבר אחרת. להנהיג נכון. זה מגיע לך. זה מגיע לכם.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן