האם חשבתם פעם למה הלקוח קונה אצלינו? מה גורם לו להכניס את היד לכיס ולהוציא את כרטיס האשראי?
הפסיכולוגיה נותנת סיבות רבות. אציג לפניכם 6 ועוד 1:
- תופעת העדר – כוווולם קונים פה, אז גם אני… (חניה מלאה, תור ארוך, שולחנות עמוסים, אזל מהמלאי וכדו').
- אני אקנה את מה/איפה שחכמים ומצליחנים קונים – מן קיצור דרך לא מאושש מדעית להיות מצליחן (מכאן נובע הרציונל של פרסום אצל משפיענים שנפוץ כל כך).
- תחושת שייכות – רצון להיות חלק מקהילה סגורה – מענה ללקוח באמצעות הנפקת כרטיס מועדון.
- קשר אישי – אני מכיר את המוכר, יש לי סנטימנטים, סבא שלי היה לקוח שלו, הוא קרוב שלי וכדו'.
- פחד להפסיד – מבצע רק היום ????, כמות מוגבלת, מחיר שלא יחזור וכדו'.
- בגלל החוויה והתחושה שהרכישה תגרום.
ויש את הסיבה שלא משנה מה ולא משנה כמה ולא משנה מתי, הלקוח פשוט יוציא את האשראי וישאל אותך – כמה תשלומים אפשר, בלי להתמקח על המחיר.
הרגע הזה קורה כאשר הלקוח שלי מבין שהוא בבעיה, ויותר חשוב מכך הוא מבין שלך יש את הפתרון המדויק עבורו!
כאשר יש לאדם בעיה והוא משוכנע שהוא מצא אצלך את הפתרון – הכסף מאבד את הערך שלו, כי לשירות שלנו יש הרבה מאוד נלווים ותוספות כמו חסכון בזמן, פחות כאבי ראש, הרגשת בטחון ועוד…
התפקיד שלך כבעל/ת העסק לדאוג לעדכן את הלקוחות שלך שהפתרון לבעיה שלהם נמצא אצלך!
ו… לא לשכוח, ככל שנענה על יותר סיבות מדוע הלקוח קונה אצלנו, כך נרחיב את מעגל הלקוחות של העסק. קדימה לעבודה… יש לקוחות שמחכים לך – אבל פשוט לא נגעת בלב שלהם.