הטעויות הן הבסיס להצלחה

 

הצלחה היא תוצאה של החלטות נכונות.

החלטות נכונות הן תוצאה של ניסיון.

ניסיון הוא תוצאה של למידה.

למידה היא תוצאה של טעויות העבר.

לכן נכון לומר הטעויות הן הבסיס להצלחה.

יוסי קדמי.

 

"לא לשים את כל הביצים בסל אחד" – זהו משפט חכם שמטרתו להגן עלינו מפני אובדן כללי של תוצאות שעמלנו עליהם.

בגלל העובדה הפשוטה שביצים זהו מוצר שביר, ברגע שהוא נמצא בסל אחד, אם הסל נפל הסיכוי שישרדו ביצים הוא נמוך מאוד. לכן ההמלצה היא לפצל. ראינו את ההמלצה הזו גם אצל יעקב אבינו שחילק את השבטים לקבוצות ולא שלח את כולם יחדיו.

העיקרון הזה נכון מאוד לחיי העסקים.

אחד האלמנטים שהופכים את העסק שלנו לעסק – זה הלקוחות שלנו.

כל עוד שיש לקוחות ויותר מדויק – שיש ללקוחות שלנו אתגרים שאנחנו יכולים לפתור, לעסק שלנו יש זכות קיום.

 

***

 

ביום שני לפני שבוע וקצת, למלייארדי בני אדם העולם כאילו עמד מלכת, למאות אלפי בעלי עסקים נדמה היה שפרנסתם אבדה לנצח. שלוש רשתות חברתיות עיקריות הפסיקו לעבוד במשך יותר משבע שעות!

המקרה הנ"ל גרם להרבה מאוד אנשים לחשב מסלול מחדש, והוכיח לרבים את הציטוט החכם איתו פתחתי את המאמר (מוזמנים כעת לקרוא שוב).

התפקיד שלנו הוא ללמוד מטעויות העבר, לכן אני רוצה  לקחת את הכאוס הגלובלי הזה לעסק הפרטי שלנו.

לבחון היכן הלקוח שלי נמצא – ולדאוג להזרים לו את התנועה באופן מאסיבי מערוצי שיווק שונים!

יש קמפיין שעובד טוב – מצוין!

יש פלטפורמת פרסום שמניבה תוצאות – מעולה!

אבל בואו נזרים תנועה נוספת מערוצי פרסום חדשים, לא להישאר מכוונים פלטפורמה. כשאנחנו מתבססים על פלטפורמת פרסום אחת, תמיד יכולים להיות באגים שמשנים לנו את התמונה. זו יכולה להיות קורונה שלא מאשרת התכנסויות – וכל מי שמוכר בכנס – צריך לחשב מסלול מחדש. זו יכולה להיות נפילת רשת – שמשבשת תהליכים  – ומי שמסתמך על קמפיינים כאלה – הכל נעצר. ויש הרבה באגים שעדיין לא חשבנו עליהם שעלולים לגרום לשינויים ושיבושים בתהליך השיווקי הרגיל.

לכן יש לשים מול העיניים את הלקוח שלנו לפני הכל, ובנוסף לערוץ הפרסום העיקרי להתחיל לחשוב בראש של הלקוח שלי, לחשוב על עוד מקומות בו הוא נמצא ולבנות תהליכים נוספים בהם נוכל להיות שם בשבילם ולגרום להם לאינטראקציה נכונה עם בית העסק שלנו.

מרגיש מסובך? ממש לא.

כל מה שעליך לעשות הוא לקחת דף ועט ולצייר שמש, במרכזה יש את הלקוח וכל קרן היא פלטפורמה אחרת בה אני יכול להזרים תנועה לעסק שלי.

לדוגמא מגזינים ייעודיים, עיתונים מקומיים, שת"פ, רשימת תפוצה במייל, רשתות חברתיות, מוקד טלפוני, כנסים, וכדו', למרקר את הערוצים הנבחרים ולהתחיל לעבוד.

הצלחה רבה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן