אסטרטגיה וטקטיקה כיצד למכור

מזדהה עם התופעה של בירור על שירות מסוים ואז אומרים לך מחיר פי 3 ממה שחשבת בהתחלה? ולשאלתך על מה התשלום, מסבירים בטוב טעם שזה לא השירות זה בניית האסטרטגיה…

איכשהו, כשמדברים אתנו על אסטרטגיה, תמיד המחיר מקפיץ את עצמו פי 3 ויותר… מה יש באסטרטגיה הזאת שמוסיפה לשירותים כמה אפסים בלי שנדע לקרוא לה בשם?

אסטרטגיה  – הגדרה: מתווה / תכנית פעולה כוללת להשגת מטרת על.  טקטיקה – דרך פעולה להשגת המטרה האסטרטגית.

 

***

 

ניקח לדוגמא עסק בתחום הריהוט:

אסטרטגיה  א'  מכירה אונליין: מטרה, למכור הרבה במחיר שווה לכל נפש,  קהל יעד שמחפש ריהוט סטנדרטי, חיסכון בעלויות אולם תצוגה.

טקטיקות תומכות: בניית אתר, עיצוב קטלוג, פרסום במקומונים, שת"פ עם חנויות חשמל שפועלות באופן דומה, שימת דגל על המחיר הזול וכדו'.

אסטרטגיה ב' – חנות בוטיק יוקרתית: מטרה – למכור מעט בהרבה, קהל יעד שרוצה ומוכן לשלם על איכות, מוצרים בייבוא אישי.

טקטיקות תומכות: מיתוג יוקרתי, הקמת דף נחיתה עם המלצות, פרסום ייעודי לקהל היעד, שת"פ עם מעצבי פנים, פגישות ייעוץ והתאמה אישית וכדו'.

אסטרטגיה ג' – פתיחת רשת וחנות דגל – מטרה – למכור הרבה בהרבה – קהל יעד מגוון, כל אחד יכול למצוא לעצמו.

הקמת אתר, פרסום במגזינים ארציים, מציאת טריגרים לכניסה לחנויות, שרות לקוחות מורחב, כניסה לאתרי השוואת מחירים, קידום ממומן בגוגל ,פליירים וכדו'.

 

***

 

אסטרטגיה – יש רק אחת! טקטיקות יש רבות. האבחנה הזו היא חשובה לחיים בכלל ולעסק בפרט.

הרבה פעמים אנו נתקלים במהלכים טקטיים מבריקים וכשמנסים את הטקטיקה הזו – זה לא עובד ולא ממש מבינים למה…

לכל בית עסק יש את האסטרטגיה הסופית שלו שמורכבת מיעד כלכלי, קהל יעד מפולח, בידול מדויק שבא לידי ביטוי בשירות או מוצר ייחודי.

לא פעם מגיעים אלי לקוחות ומספרים לי שהרימו אתר לאוויר באלפי שקלים ולפעמים אף בהשקעה כוללת של עשרות אלפים, כאשר ברגע אחד אנו מבינים שקהל היעד האמיתי לא נמצא שם כלל…

יש עסקים שהטקטיקה שתתמוך את האסטרטגיה היא לעשות קידום בגוגל או לחילופין להשקיע במיתוג ונראות משמעותיים לעסק. יש עסקים שהטקטיקה הנכונה היא הקמת דף נחיתה ורשימת תפוצה. יש עסקים שהטקטיקה הנכונה עבורם היא  שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע ויש עסקים שהטקטיקה הנכונה עבורם היא גם וגם…

רגע אחד לפני שאתם רוכשים אסטרטגיות שונות בתוספת כמה אפסים לשירות, תבררו מול עצמכם האם זה אכן נדרש? האם זה אכן תומך באסטרטגיה הראשית של העסק שלי? ואולי אתם אוחזים עוד רגע אחד לפני השאלה האם יש בכלל אסטרטגיה לעסק.

ערב השנה החדשה, זוהי הזדמנות מצוינת לגבש אסטרטגיה נכונה וברורה שתהווה עבורך ועבור העסק שלך יעד ודגל, שתעזור לך לבחון כל פעולה וטקטיקה האם היא אכן מכוונת נכון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן