אוצרות של תפילות ודמעות

הכותל המערבי

באווירת הימים אי אפשר שלא להתייחס למטרת העל בחינוך ילדינו, והיא השאיפה המשותפת לכולנו לגדל ילדים גדולים בתורה, שהערך העליון בשאיפת חייהם יהיה לגדול בתורה, שאיפתנו המשותפת לגדל דור של בנות שיהיו מוכנות להקריב הכול כדי להיות שותפה בלימוד התורה של הבעל והילדים.

בדור כשלנו המשימה אינה פשוטה כלל. בכדי לזכות לגדול בן תורה אמיתי נדרשים עמל ויגיעה, אין קיצורי דרך, גם אין הנחות, רק עמל ודביקות במטרה. חז"ל כבר התוו לנו את הדרך: 'יגעת ומצאת תאמין, לא יגעת ומצאת אל תאמין', רק מי שיגע מוצא!

בדור שלנו הוציאו את המושג מאמץ מחוץ ללקסיקון, כולם מחפשים רק לחיות קל ונוח. המושג מאמץ הפך למצרך נדיר והזירה היחידה בה מעריכים מאמץ זה רק בכל הקשור לעמל התורה. הילדים חיים ורואים ושומעים רק על נוחות ונוחות ובתוך כל זה אנו שואפים לגדל ילדים ששאיפת חייהם תהיה לעמול בתורה, משימה שאינה  פשוטה כלל.

אנו, כהורים, ננסה להשתמש בדרכים שהתוו לנו רבותינו שמפיהם אנו חיים, נחזור על דברים ידועים ומוכרים שתמיד טוב לחזור עליהם ולהתחזק.

 

***

 

ההשקעה העיקרית שבידינו לעשות שלמעשה היא המועילה ביותר, היא התפילה. כשנתבונן, נשים לב לדבר פלא: אנשי כנסת הגולה התקינו לנו בסדר התפילה כמה וכמה בקשות שכולן בקשה לזכות לתורה. נציין כאן לתועלת הקוראים רשימה חלקית: והערב נא, שתרגילנו בתורתך, ותן חלקינו בתורתך, אבינו אב הרחמן וכו' ותן בליבנו בינה להבין ולהשכיל וכו', ושוב – והאר עינינו בתורתך, בתפילת שמונה עשרה, אתה חונן, השיבנו אבינו לתורתך, פתח ליבי בתורתך, ובסיום התפילה – ותן חלקינו בתורתך, בתפילת ובא לציון, הוא יפתח ליבנו בתורתו, שוב בתפילת מנחה 4 פעמים בשמונה עשרה ובתפילת ערבית, על כן ה"א בשכבנו ובקומנו נשיח בחוקך, עוד 4 פעמים בשמו"ע, גם בקרי"ש שעל המטה בברכת המפיל – ותן חלקי בתורתך. סכום מדהים של כ-20  תפילות על עניין אחד מדי יום ביומו! דבר  שלא מצינו דוגמתו על שום נושא אחר.

אנו יודעים שתפילה היא סוג של תשלום, מצינו במדרש (רבה ואתחנן) וז"ל: "שערי תפילה אינם ננעלים לעולם, יש תפילה נענית לארבעים יום וכו' ויש תפילה נענית לשלשה ימים וכו' ויש שנענית ליום אחד וכו'", והיינו שלכל דבר יש את סך התפילות הנדרשות על מנת להשיג את המבוקש.

כך שלפי ערכה של הבקשה כך גדל סכום התפילות הנדרשות להשגתה, לכן התורה שהיא הערך העליון כדי לזכות בה צריכה ריבוי תפילות ובקשות. אנשי כנסת הגדולה לא סמכו שאנחנו מיוזמתנו נקפיד לבקש שוב ושוב על התורה ולכן תיקנו שכבר בסדר התפילה יהיו הרבה בקשות לזכות לתורה!

מצינו דבר נוסף מעניין, אפילו תינוקות של בית רבן מבקשים מדי יום ביומו 'ונהיה אנחנו וצאצאינו כולנו יודעי שמך ולומדי תורתך לשמה', נוסח שלא מצינו  בשום בקשה אחרת, וההסבר הוא  גם כאן כנ"ל, כדי  שיהיה בידי כל אחד סך תפילות הראוי לזכות לתורה חייבים אוצרות של תפילות, אוצרות של דמעות, על כן כל אחד כבר מקטנותו מבקש על הדורות הבאים, כך שכבר בעת הלידה מוכן ומזומן אוצר תפילות ובקשות לזכות לאור תורה.

 

***

 

דברים אלו צרכים להיות לנו לחיזוק להתפלל ושוב להתפלל כי הזכייה היא עצומה והמחיר הוא גם גבוה, כל גדולי עולם צמחו לאימהות שלא חסכו בתפילות! כל מי שקרוב לתחום יכול להעיד מעדות אישית על ילדים שפתאום נפתח ליבם ללא שום הגיון חינוכי, רק דמעות של אימא ותפילות של אבא.

 

צילום: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן