אווירה חיובית בבית

היכן לגור? לא מה שחשבתם

התחלנו את השנה החדשה בקבלות חדשות, ברגל ימין, בתקווה לשנה טובה, מבורכת ומאושרת.

לכבוד השנה החדשה נשקיע בחיי הנישואין ונשפר את האווירה הכללית בבית:

  • פחות להגיב, יותר להקשיב

אי אפשר לדבר על שיפור חיי הזוגיות מבלי להתייחס לאופן שבו אנו מתקשרים ולדרך שבה אנו מנהלים את הויכוחים שלנו.

מניסיוני בצפייה בזוגות שמנסים לדבר על נושאים שחשובים להם ולשכנע את בני הזוג שלהם לוותר, להתגמש ולנוע לעברם, אני יכול להעיד שאין גבול ליצירתיות הפרשנית ולסילופים שעוברים המסרים במסגרת השיח הזוגי. אנשים מנסים לתקשר ולהחליף עמדות ורעיונות, אבל בסופו של דבר, כל אחד מדבר ושומע את המסרים מתוך הנגיעה הפרטית שדרכה הוא חווה ורואה את החיים ומתקשה לזהות ולהבין את הדברים שמתוכם מתקשר בן זוגו.

לפני שנדבר על הנוסח הנכון יותר להביע את הרצונות שלנו, כדאי שנכיר לעומק את העמדה השונה ונראה לבני הזוג שלנו שבאמת הבנו אותם.

לכבוד השנה החדשה, נחליט להוסיף יותר אמפטיה לשיחות שלנו ובפעם הבאה שבה אנו מרגישים שהשיח מתחיל לצבור אנרגיה של ויכוח, במקום להגיב, ננסה להקשיב!

נקבל החלטה לשנה החדשה שהמשימה הראשונית שלנו בשיחות שננהל בזמן הקרוב, תהיה ללמוד לעומק מה הבן זוג שלנו אומר.

שקפו לבני הזוג שלכם מה הבנתם שהם אומרים ומרגישים בנוגע לסוגיה המסוימת שעלתה ובדקו איתם שאכן הבנתם נכון.

גם אם לא תצליחו לפתור את כל הבעיות וגם אם יישארו פערים בנושאים מסוימים, עצם הענקת האמפתיה והתחושה שמתקבלת כשמרגישים שמישהו הקשיב לי, הבין וראה אותי, יקרבו ביניכם, יגרמו לכם להתגמש יותר מבעבר ויעזרו לכם לגלות, עולם שלם של פתרונות שניתן בהחלט להגיע אליהם.

  • אחריות על עוד משימה ממטלות הבית

גידול ילדים וניהול משק בית משותף זו משימה גדולה המשפיעה מאוד על מערכת היחסים הזוגית וטומנת בחובה הרבה מעבר לחלוקה הוגנת של נשיאה בנטל.

כשזוגות מעלים את הנושא בפניי, הם מזכירים לא אחת את תחושת הבדידות, את הכעס מהיעדר הדדיות, את העייפות והתשישות המשתלטים על היום יום ולא משאירים פנאי או כוח להשקיע בשאר תחומי החיים ובזוגיות בפרט.

לכבוד השנה החדשה, נחליט שאנו לוקחים אחריות על משימה נוספת בבית.

זה לא חייב להיות דבר גדול או דרמטי. ניתן לחשוב על רעיונות פשוטים שקל ליישם, שמצד אחד, מצריכים השקעה קלה מצידכם ומצד שני יכולים להקל ולעזור מאוד לבני הזוג שלכם.

שבוע של קבלות.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

לאור באור החיים

תולדות הרה"ק רבי חיים מטשערנוביץ זי"ע מתוך הספה"ק 'סידורו של שבת' מהדורת 'פאר מקדושים' הנמצא על מכבש הדפוס ועומד לראות אור בימים הקרובים * יריעה

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן