יהדות אמריקה איבדה את גדול הפוסקים

עורך "יתד נאמן" באנגלית הרב פנחס ליפשיץ שליט"א בראיון ל"במה": "ראית על מרן הגאון רבי דוד פיינשטיין זצוק"ל את דמותו של מרן ה'חפץ חיים' זיע"א"

יהדות אמריקה איבדה את גדול הפוסקים, מרן הגאון רבי דוד פיינשטיין זצוק"ל, ראש ישיבת תפארת ירושלים בארה"ב וחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל באמריקה, ממשיך דרכו הרוממה של אביו מרן הגאון רבי משה פיינשטיין זצוק"ל.

בשיחה עם הרה"ג רבי פנחס ליפשיץ שליט"א, עורך "יתד נאמן" באנגלית, הוא מספידו בכאב: "רבי דוד זצ"ל הלך ברחוב כאדם פשוט, אם מסתכלים עליו ולא יודעים מיהו, לא ראו כלום. כפי שהתבטאו על מרן ה'חפץ חיים' זיע"א. סבא שלי למד אצל ה'חפץ חיים', שאלתי אותו, סבא איך היה נראה הח"ח? הוא לא הבין, אמר, אם לא ידעו מיהו, ראו אותו ולא ידעו שום דבר. אבל אילו ידעת שזה ה'חפץ חיים' והסתכלת – ראית הכל.

"בדרך זו היה ר' דוד, אדם פשוט, לא דיבר הרבה, היה מגיע לאסיפות של ראשי הישיבות ומועצת גדולי התורה, לא דיבר מילה, רק ישב והקשיב, והוא למד ש"ס מאות פעמים, שולחן ערוך מאות פעמים, כל שאלה הלכתית קשה הייתה מגיע אליו, הוא היה לשכת הגזית, הפוסק האחרון בכל שאלה קשה. לא עשה מעצמו שום דבר, התנהל בכזו פשטות, היה הממשיך של אבא שלו.

"אנשים אהבו אותו מחמת הפשטות וגם היה דמות אצילית. חושבים איך ניתן להגיע לכזאת דרגה, הוא לא הלך עם מלבוש רבני, אלא כאדם פשוט מהשורה והיה ראש ישיבה והפוסק הכי גדול באמריקה, לא היה דבר שלא ידע, שאלוהו וענה על המקום, לקח אחריות. כולם ידעו שיש כתובת להכרעות הכי קשות. זו אבידה גדולה, זה דבר שקשה מאוד להתמודד, מי יפסוק את השאלות הללו וכל הדברים שהכריע.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן