"אני רוצה? אני רוצה רק מה שד' רוצה"

הגאון רבי גדליה הוניגסברג שליט"א, נכדו חביבו של רבן של ישראל מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א עם סיפורי הוד מהקודש פנימה

ביום רביעי בבוקר, בשבוע שעבר, רבן של ישראל שליט"א אמר למקורבו הרה"ג רבי ישעיהו אפשטיין שליט"א, "כבר שתיים עשרה וחצי, עוד מעט מנחה". הרב אפשטיין שאל את רבינו שליט"א: "הרב רוצה משהו?" השיב לו רבינו שליט"א: "אני רוצה? אני רוצה רק מה שד' רוצה, רק מה שד' רוצה אני רוצה!"

ביום שישי בבוקר, רבינו שליט"א למד בחדרו זמן רב, התעייף לפני מנחה ונמנם על הכיסא. שאלתי את רבינו שליט"א, "סבא רוצה להישאר על הכיסא או ללכת למיטה?"

אמר לי מרן שליט"א: "מה שד' ירצה, זה מה שיהיה בסוף".

ראיתי שזה פרט שלאחרונה רבינו שליט"א חוזר ומדגיש. כשסיפרתי את הדברים בבית בשולחן שבת, אמרתי: יש כאן מסר עצום. כל ימי חייו עומד לפני רבינו שליט"א רק דבר אחד: אין לו רצון עצמי כלל, כל מה שעושה הוא רק דבר שהוא משוכנע שזהו רצון ד'.

אדם בא ואומר, "אני רוצה ככה", "בא לי ככה"… כל אחד ורצונותיו האישיים, לא עבירות חלילה. אצל מרן שליט"א לא קיים רצון שלו שאינו קשור לרצון ד'. אפילו השאלה הפשוטה לכאורה האם לנמנם מספר דקות על הכיסא או לעלות למיטה, הכל נע סביב רצון ד'.

***

הרבנית ע"ה תמיד הייתה אומרת ואני רואה את הדבר עד היום בחוש, בכל פעם בסיום הארוחה היה רבינו שליט"א שואל את הרבנית מה מברכים ברכה אחרונה.

האם לא ידע מה אכל ולפי זה מה הברכה? ברור שידע, אבל כשסיים לאכול, כעבור שניה כבר לא שם לב מה אכל! אכל כדי השיעור של היכולת והכח לעבוד את השם ומיד כשסיים כבר לא היה מונח באוכל.

פעם סיפר לי רבינו שליט"א, שדודו, מרן החזון איש זיע"א, אמו הייתה מכינה לו את האוכל. פעם אמר החזון איש לאמו: "אני אף פעם לא יודע אם אני לפני האוכל או אחרי האוכל, כשאת מגישה לי את האוכל אני יודע שאני לפני האוכל"…

***

לפני למעלה מעשרים שנה, כשחזר רבינו שליט"א משמחה משפחתית, שאל את הרה"ג רבי ישעיהו אפשטיין שליט"א: "כבר אכלתי ארוחת ערב או לא?" כלומר, אם תאמר שאכלתי, אני פונה מיד לסדרים שלי וממשיך. האוכל אפילו לא עובר לידו, אלא אוכל כי צריך וממשיך בלימודו.

מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל, אמר לי כמה פעמים, "תדע לך שלא מעניין אותי כלום ואל תשכנע אותי בדברים, כל דבר אני מחשב האם זה יוסיף לי לעולם הבא או לא, מה שלא נכון לי לעולם הבא זה פשוט לא מדבר אלי, לא מטריד אותי ולא מעניין אותי".

פעם אחת כשחזר מאחד ממסעות החיזוק בחו"ל, ישבתי בחדר והביאו חוברת תמונות שמסקרת את המסע. הסתכל עלי רבינו זצוק"ל בחיוך ואמר לי: "הרי למעלה הכל מצולם, אין לי מה להסתכל בזה. אם זה היה נפקא מינה הייתי מסתכל, אבל למעלה הכל מצולם, אין לי מה להסתכל"…

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן