על הכרת הטוב ומנייני תפילה באוסטריה

שלום לכם קוראים יקרים וברוכים השבים והמצטרפים למדורנו.

קראנו בשבוע החולף בפרשת בלעם בהשתוממות ובפה פעור על האתון שפערה פיה והחלה לשוחח. נדהמתי מאדון בלק, שכלל לא התרגש מכך שאתונו החלה לשוחח, הדבר היחיד שעמד לו בראש, היה מר בלק, איך העזת לרמוס את רגלי? צווח עליה, בעוד את הפלא שמתחולל לנגד עיניו, הוא פשוט לא רואה. מהמשך הפרשה, אנו למדים גם מדוע, משלחיו נציגי עמון ומואב, היו כה שקועים באגואיסטיות, כה רדופים אחר דאגה לעצמם, עד ששכרו את שירותי בלק שהיה מומחה לאגואיסטיות עם יכולת נבואית, על מנת לקדם את האינטרס האגואיסטי שלהם: הוצאת העם שנודד במדבר מכלל שימוש.  "לכה ארה לי"… ביקשו.  בעייתנו תיפתר בהיעלמם של אלה. שנאה לשם שנאה, בלי שום סיבה ותועלת.

אדרבה, יכלו להתפרנס יפה מאוד מ-600,000 גברים מעל גיל 21, מלבד נשים וטף, כך שצריכה של כמות אדירה כזאת מצדיקה הקמת מפעלים למוצרי צריכה (אפילו מפעל ממתקים לערב רב שמאס במן השמיימי), אך הם בשנאתם וכפיות הטובה העדיפו אחרת.

"אין אני והוא יכולים לדור בכפיפה אחת", העיד בורא עולם על בעלי הגאווה – שנובעת מכפיות טובה.   עמון ומואב שבגאוותם הרגישו בעלי בית על העולם והעוברים בו, אין הם ראויים להיכנס לכלל ישראל עד עולם. כפיות טובה שמתעלמת מהנס של אתון מדברת, מתעלמת מעם שנעשו לו ניסים, מתעלמת ומרוכזת בעצמה.

 

***

 

וכן הוא אומר (ישעיהו מ"ג י"ח): אל תזכרו ראשונות וקדמוניות, אל תתבוננו, אל תזכרו ראשונות זה שעבוד מלכיות וקדמוניות אל תתבוננו זו יציאת מצרים (ישעיהו מ"ג י"ט) …אף כך ישראל צרות אחרונות משכחות את הראשונות (ברכות י"ג.). ויורשה לי לשאול, מה החיסרון בלשכוח צרות ראשונות? אדרבה, מעלה יש בשכחת צרות העבר והתמקדות בשיקום והעתיד.

יורשה לי לענ"ד, חורבן הבית בגלל שנאת חינם. כי היא תמצית כפיות הטובה, ובעל גאווה שהוא כפוי טובה לא יכול לדור במחיצתו יתברך. כאמור.

הסכנה הגדולה בשכחת הצרות הראשונות, היא שכחת ההודאה לבורא עולם שהוציאנו מהצרה, עד שהפך לנו לטבע שני. לוקחים אנטיביוטיקה ונרפאים מהדלקת. לא רואים בכלל את הנס האלוקי בריפוי, מייחסים אותו בטבעיות לגורם חיצוני, לתרופה. כפיות טובה זו, היא המחשבה הנוראית ביותר ששנואה על בורא עולם…

הסכנה והקללה היא שהצרות האחרונות, חלילה, ישכיחו מאתנו את הצרות הראשונות, ואת ריפויים. ישכיחו מאתנו מי הוציאנו מבית עבדים.  ישכיחו מאתנו מי שלח רפואה למכאובינו ועל דא כה בכינא.

הכרת הטוב על החסד שעשה עמנו בורא עולם, שגאלנו מצרתנו, שהעלנו מבור ופדות, הרווה את נפשנו, היא מידתו של אברהם גומל החסדים, הוא היפוך מידתו של בלעם. הוא גם התיקון לחורבן הבית, שעתיד להיבנות באש במהרה בימינו. ועל כך ועל כן: תודה לך ריבונו של עולם, שאני יכול להיכלל בין אלה שמודים אנחנו לך ד' אלוקינו, על רוב הטובה וההצלה שהבאת לנו.

 

***

 

ימי בין המצרים – בהם אירעו צרות לעמינו, הפכו ברבות השנים לימי פגרה וחופש, לא כולם זכו לחבוש את ספסלי בית המדרש, ולחלק גדול מהציבור, החופש לא מרוכז בימים שבין י' אב לערב ראש חודש אלול. עבורם, ימי החופש כשהם מנוצלים כראוי, מהווים הם תועלת להם ולעולם.

הקיץ – אומנם בישראל אנו חווים התאוששות ממגפת הקורונה, יחד עם חששות לסממנים ראשונים שלא מבשרים טובות, אך בעולם היחס הוא שונה לחלוטין, כשברוב ערי אירופה ננקטים מלוא אמצעי הזהירות.

אוסטריה – שאהובה על הנופשים החרדים לדבר ד', פתחה שעריה, וברוך ד' ידוע לי על יזמים גדולים שעומדים מאחורי אתרי הנופש הראויים. אני מצרף את רשימת המניינים שיתקיימו בהרי אוסטריה:

 

https://sites.google.com/view/austria2021/startseite

 

FISS Tirol – Landeck – 6533 Google Maps

 

FLACHAU Salzburg – St. Johann im Pongau – 5542 Google Maps

 

GALTÜR Tirol – Landeck – 6563 Google Maps

 

KAPRUN Salzburg – Zell am See – 5710 Google Maps

 

LADIS Tirol – Landeck – 6532 Google Maps

 

MARIAPFARR Salzburg – Lungau – 5571 Google Maps

Kosher pension and Synagogue שבחו גאולים – Open whole year round

Haus Elisabeth, Bruckdorf 57

For details: WhatsApp +43 664 794 4194

SAALBACH-HINTERGLEMM Salzburg – Zell am See – 5754 Google Maps

 

SCHLADMING Steiermark – Liezen – 8970 Google Maps

  • במידה ויש קבוצה של 5 אנשים שישהו באוסטריה בין התאריכים 21.07 עד 03.08 ורוצים לארגן מנין, אפשר להתקשר למספר 00972-52-7461199

SERFAUS Tirol – Landeck – 6534 Google Maps

 

SÖLDEN Tirol – Imst – 6450 Google Maps

MINYEN at Gästeheim Prantl, Rechenaustraße 18

Starting from 21.07.2021 until 03.08.2021

For details: +32 488 41 73 22

  1. ANTON AM ARLBERG Tirol – Landeck – 6580 Google Maps

 

TUX Tirol – Schwaz – 6293 Google Maps

MINYEN at Volksschule Tux, Lanersbach 353

Starting from 21.07.2021 for 2 weeks.

 

WAGRAIN Salzburg – St. Johann im Pongau – 5602 Google Maps

 

בברכת קיץ בריא ומהנה, וקווי ד' יחליפו כח.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן