טסים לחופשה בחו"ל? כתבת חובה

 

ושוב שלום לכם קוראים יקרים וברוכים השבים והמצטרפים למדורנו.

הקיץ עונת הטיולים במיטבה, והשנה כבר חשבנו שהחיים שבים למסלולם, אך משמים מאותתים לנו… איתות עב, יש לכם בנים אהובים מה לשפר ולתקן.  טרם הושלמה המשימה.  ויהיו הדברים שאעלה היום, בבחינת השיבנו ואשובה, דווקא בימי תמו"ז = כפי שמופיע בספרי החסידות שראשי התיבות הם: זמני תשובה ממשמשים ובאים.

זמני תשובה אין פרושם מצב רוח נוקשה או דכאוני חלילה, אדרבה, אין השכינה שורה אלא מתוך רוב שמחה וטובה, כשהיא מכוונת ומכוונת את צעדנו, אזי גם בימי הפגרה, בימי אגירת הכוח להמשך עבודת ד' ביתר שאת, כאשר א"ב, אומרים החסידים, הוא ראשי תיבות: אלול בא. וכשימי האלול כבר נוקשים בפתח, זאת הזדמנות מצוינת להתארגן נכון לקראת מנוחה נכונה.

 

***

 

השנה, בשונה משנים כתיקונם, תכנון נופש בחו"ל, חייב שיהיה מדוקדק לפרטי הפרטים. פרט אחד חסר והפסדנו טיסה חלילה ועגמת הנפש רבה.

העצה הראשונה: היעזרו בסוכני נסיעות מוסמכים ומקצועיים, שב"ה בקהלנו ישנם מהם לא מעט. בתכנון טיול השנה, אני מייעץ לחברי, אני עצמי גם נוקט בעצה זו: לא לרכוש כרטיסי טיסה באופן עצמאי.      תרוויחו פעמיים, תרוויחו עצות זהב וטיפול בנבכי הבירוקרטיה המשתנה חדשות לבקרים, ותהיו מאלה שיקויים בכם מה שאמר דוד המלך ע"ה כדברי הגמרא בסנהדרין ט"ז. דאמר רב אחא בר ביזנא אמר רבי שמעון חסידא, כינור היה תלוי למעלה ממיטתו של דוד, כיון שהגיע חצות לילה רוח צפונית מנשבת בו והיה מנגן מאליו, מיד היה דוד עומד ועוסק בתורה עד שעלה עמוד השחר. כיון שעלה עמוד השחר נכנסו חכמי ישראל אצלו, אמרו לו, אדונינו המלך, עמך ישראל צריכין לפרנסה, אמר להן לכו והתפרנסו זה מזה.

עצה שניה: לא מתכננים חזרה ארצה ביום שני.

באירופה, כמו בעוד הרבה מקומות בעולם, המוסדות הרשמיים, כולל מוסדות הרפואה והנלווים, סגורים בימי ראשון בשבוע. בתי חולים עובדים במתכונת שבת ובית מרקחת יש רק לפי תורנים. שאר שרותי הרפואה מושבתים. הפרט הזה חשוב בתכנון השיבה לישראל, בעת הזמנת מועד בדיקת ה-PCR הנדרשת להצגה בשדה, הנדרשת להיות בתוקף בתוך 72 שעות מרגע קבלת התוצאה, והסיכון רב על הסיכוי.

 

עצה שלישית: היא קשורה לעצה הראשונה. בקשו מהסוכן אופציית ביטול כרטיס ללא הפסד הכרטיס. הכרטיס יעלה מעט יותר, אך אתם בטוחים מהפתעות ועגמת נפש.

 

עצה רביעית: אל תעגלו פינות. היה ויום לפני הטיסה, מי מבין הנוסעים חש לא בטוב, מופיע אצלו תסמיני חום, אל תהססו ובטלו לאלתר את תכנית הטיול. חשש סכנה דוחה טיול.

 

***

 

ב"ה, אני מזהה התאוששות נפלאה של ענף ששיווע להתממש, משפחות רבות שהיו 'לכודות' בין קירות הבית מבקשות לממש את אופציית השחרור, להרגיש בנסיעה הזו לא רק חופשה והתרעננות, אלא מעין סוג של אשר גאלנו… כל אחד והגאולה שלו. אני נהניתי מאחייני שהגאולה שלו הייתה היכולת לשבת בבית ד' עם חברותא בלא מחיצה ומסיכה. אך המציאות מראה שישנם רבים שאופציית אוורור הנפש היא ביציאה למרחבים הירוקים והיפים שברא ד' בעולמו המופלא.

ישנה אמירה שמיוחסת לרבי שמשון רפאל הירש זצ"ל, מיוחסת גם לרבי אליהו לופיאן זצ"ל – שבבוא האדם לעולם העליון לדין, יישאל האם בשוויץ היפה שלי כבר ביקרת? היה זה – כך מספרים – כשהם נפשו בהריה היפיפיות ומרחיבות הדעת של שוויץ.  כך או כך, אנו יכולים להחליף כח ולהרחיב את גבולות הקדושה בהליכותינו, בצעדנו ברחובות קריה, כשכל הרואה את הצועד מולו, מתהווה להיות במחיצתו של בן מלך ולקדש שם שמים בעולם. וזו מטרת כתיבת מאמר זה.

בשבוע הבא בע"ה נמשיך עם ההדרכה לגבי רכישת מוצרי מזון כשרים למהדרין בחו"ל והדרכות חיוניות נוספות לציבור שומרי התורה והמצוות. גוט שאבעס.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן