בני ברק סיטי ב…שווייץ

שלום לכם קוראי המדור היקרים, השבוע אנו ננסה להתמקד במספר מסלולים פופולאריים לטיולים בהרי אירופה.

כאמור, עדיין אנחנו בבין הזמנים, ימים בהם קווי ד' יחליפו כח, יאגרו אנרגיות לקראת ימי האלול הבאים עלינו לטובה וצועדים אלינו במהרה.

אודה על האמת, השנה, עם תחושה שמלווה אותי שאוטוטו אנחנו שוב נכנסים לתקופה לא פשוטה של ניסיון להתנהל בדרך התורה מתוך דחק, סגר ומציאות כלכלית לא פשוטה, כשמחד ממשלת אנטיוכוס קמה לה בארץ הקודש, המנסה לבלע את הקודש, להצר את צעדיהם של הממיתים עצמם על לימוד התורה מתוך הדחק. ומאידך, הקורונה, לצערינו, רחוקה מלהיות מאחורינו והיא מראה תוך כדי כתיבת המאמר הנוכחי שהיא מתדפקת על דלתותינו שוב.

שוויץ – ארץ שהתברכה ביופי שמימי, בשלווה סטואית מרגיעה, באוויר הרים צלול וזך, הרי אלפים מוריקים שניתן להתכופף לערוץ הזורם למרגלות הצועד בה, להרוות צימאון ממים זכים כבדולח. ההליכה היא כבתוך גלויה ממש, תוך התפעלות מיופי הבריאה וקריאה נרגשת של 'מה רבו מעשיך השם', 'שאו מרום עיניכם וראו מי ברא אלה'.

לא פלא, שבימי בין הזמנים העיירות בה הופכות למעין בני ברק סיטי בזעיר אנפין, עד שמישהו תלה שלט עם שמות העיר בני ברק להמחשת הגעה לאתרים שונים…

 

סנט מוריץ

 

אנו יודעים שהאלפים הוא רכס הרים גבוה מאוד, המפריד בין האקלים של הים התיכון שאנו חלק ממנו, חם ולח בקיץ, לבין האזור הצפוני שמאופיין באוויר צונן וקר.

סנט מוריץ – אחת מערי הנופש העתיקים והפופולריים ביותר בעולם, למרבה הפלא היא שטופת שמש עשרה חודשים בשנה.

בזכות מיקומה, גם בזכות רשת מסילות רכבת שמגיע אליה מכל רחבי אירופה, היא הפכה למקום מבוקש  – כשלא חלף זמן רב וגם אנ"ש מצאו במקום איכות ושלווה למנוחה.

סנט מוריץ משויכת לקנטון הגדול של דרום מזרח שוויץ, הקרוי גראובינדן. התיעוד ההיסטורי של העיר משויך לתקופה הרומית, שכבר אז ידעו להעריך איכות ושלווה.

הר הטודי המגיע לגובה 3,614 מטרים הוא הר ששווה ביקור, ואם כבר נהנה מאויר פסגות, נרצה לבקר גם בפסגת הברנינה המיתמר לגובה של מעל 4,045 מטרים.

ברכת 'עושה מעשה בראשית' נמלטה מפי ודמעות התרגשות הודיה לבורא עולם שזיכנו בחבלי ארץ מופלאים שכאלה.

 

שעון שווייצרי

 

שוויץ עצמה מחייבת. היא קפדנית ומתנהלת בדייקנות שוויצרית, זמן רכבות נמדד בה בשניות ולא רק בדקות, וחשוב לקהל יעד המטיילים החרדים להפנים את חשיבות הזמן (הערה זו מיותרת למתפללי הוותיקין הרגילים לחיות בדייקנות מופתית). אבל ניתן לתכנן זמן ושינויי רכבות בדייקנות בכל רחבי המדינה.

עוד נקודה שחשוב לדעת: הקהל השוויצרי אינו רגיל להתנהלות שובבה ישראלית טיפוסית. הם מתייחסים למילה האמורה בחרדת קודש ממש.  גם זה לקח חשוב לנו, לומדי ותופשי התורה, להעריך ולייקר כל מילה היוצאת מפינו, שלא ניכשל ולא ניכלם לעולם הבא…

באהבה וחיבה, גוט שאבעס ואוויר צונן ומהנה לכולנו, מתוך שבח והודאה לד' יתברך: "על כל נשימה ונשימה תהלל ק-ה".

 

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן