הכרת הטוב והשתקפותה בנושא הבריאות

במחקרים רבים הוכח כי רוב הטעויות והרשלנויות שאירעו בתחום הרפואה נובעות מחוסר תקשורת והתנכרות שבין המטופל או רב לבין הצוות המטפל שמולידים חוסר הבנה, ליקוי בהעברת המידע החיוני לאבחון וקבלת ההחלטות המדויקות להענקת הטיפול ההולם.

נמצאנו למדים מפרשת השבוע עד כמה קשר והכרת הטוב כלפי הדורות הקודמים פועל. כשיהודה מדבר עם יוסף שמצטייר בעיניו כרודן, עריץ ודמות מסוכנת, להפתעתנו הוא מזכיר רגשות כלפי האב והאח שלכאורה לא אמורים לדבר לאיש כה אכזר. בזה התורה מלמדת אותנו כי הרגש כלפי הדורות הקודמים עם הכרת הטוב על עצם קיומם והחלק הקובע של חיי האדם מתוך אכפתיות ואהבה וזיכרון בכל רגע על מקום קודמיו של האדם יכולים לדבר אף למי שרחוק ביותר.

כל אחד מאיתנו שמשתדל לחיות את התורה בפרט בפרשיות האחרונות שמספרות על הרגשות החזקים שאוחזים בשבטים הקדושים בראותם את התנכרותו של יוסף כלפיהם וביטויי האהבה המיוחדים שלהם כלפי יעקב אבינו, בנימין ושאר האחים מולידים אצלינו סלידה מהתנכרות ומאי צדק כלפי הזולת.

המציאות של היום כשחלק אחד מהעם מתנכר לשני, מתקשרת לרגשות הללו ומחדדת את העובדה שכפיות הטובה והתנכרות הן נוגדות לטבע הבריאה.

הרי עצם כך שהקב"ה נתן לנו את התורה כדי לא להרגיש כפויי טובה, הנהנים מנהמא דכיסופא, הצעקה הפנימית של כל אחד מאיתנו היום להקב"ה על האחדות שמשתקפת בפרשת השבוע בהתאחדות השבטים כתרופה לכל ומצינו זאת גם במדרש רבה שמתאר את דורו של אחאב שלמרות העבודה הזרה וכל העוונות הנוראיים שאפיינו את הדור ההוא ניצחו בכל המלחמות ללא קרבנות בזכות האחדות ששלטה אז בעם. בניגוד לדורו של דוד המלך, אשר למרות היותם צדיקים היה בהם פירוד.

הצעקה הזו חייבת להתעצם בתפילתנו לבטל את הרצונות הקמים עלינו להעמיק את הקרע הנפער בעם הקדוש כיום.

כך גם הכרת הטוב היא זו שמסייעת לבריאות האדם על-ידי בניית היחסים הנכונים והחמים שבין המטופל או הורי המטופל לבין הצוות הרפואי.

במחקרים רבים הוכח כי רוב הטעויות והרשלנויות שאירעו בתחום הרפואה נובעות מחוסר תקשורת והתנכרות שבין המטופל או רב לבין הצוות המטפל שמולידים חוסר הבנה, ליקוי בהעברת המידע החיוני לאבחון וקבלת ההחלטות המדויקות להענקת הטיפול ההולם.

עלינו באופן הדדי ללמוד להקשיב, להבין, לכבד ולהיות אכפתיים זה לזה בכל נושא הרפואה והבריאות ובפרט בתקופה הנוכחית שאירעו כמה אסונות כבדים שבחלקן הגדול נבעו מכשל התקשורת הנכונה, הבנת קווי ההנחיות ויישומן ותשובת המשקל לכל הטרגדיות להתאחד בדרך הנבונה כדי להציל חיים.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן