מה ראה הרב וולבה מחלון המטוס

 

הטיסה בשמי אירופה לא ארכה זמן רב. הנוסעים ישבו במנוחה במקומם וניצלו את הזמן להרפיה, לחישוב ותכנון או לשיחת קלילה עם היושבים לצידם.

הגאון הצדיק רבי שלמה וולבה זצוק"ל, הביט מבעד לחלון אל הארץ הפרוסה תחתיו ותובנה מרגשת עלתה במחשבתו המרוממת. "נסעתי משוויץ לצרפת", כתב לאחר מכן לתלמידו הרב פשקס, "יכולתי לנסוע גם ברכבת, אך אז הנסיעה הייתה מתארכת לשמונה שעות נסיעה. ההרים והעמקים, הגשרים והמנהרות היו מאטים את ההתקדמות. לעומת זאת, הנסיעה של אותה כברת דרך באמצעות המטוס ארכה חצי שעה בלבד!"

וכאן המשיך הרב וולבה זצ"ל וכתב את המשפט המסכם והמעורר: "ללמדנו, שאם רק מתרוממים, מתנתקים מעט מהארציות – מסוגלים לעשות בחצי שעה דרך של שמונה שעות!"

 

***

 

חודש אלול קורא לכל אחת מאתנו בקול השופר, מעורר אותנו לתשובה. זה הזמן בו אנו מרגישות ביתר שאת את הרצון העז להתרומם טפח מעל שגרת היומיום השוחקת, לחיות מעט יותר גבוה, להצליח להתנהל עם הכל במבט מאיר וממוקד, לא ליפול לביצות של תסכול ומרמור. אבל איך?

"שופטים ושוטרים תיתן לך", פותחת פרשת השבוע וקוראת לנו בקול אלולי. "שופטים" זוהי ההבנה השכלית, התובנות וההחלטות הטובות שנערכות ברשימה ארוכה ומסודרת בכל אלול מחדש, "שוטרים" – זוהי הפעולה המעשית, ההתגברות והתקדמות עצמה. זו שלעיתים קשה לנו להגיע אליה.

אומר מרן המשגיח הגה"צ רבי יחזקאל לוינשטיין זצוק"ל: חמישים ושתיים פעמים כתוב בתורה על העניין של יראת שמים. מכאן, שבכל חיזוק שאדם מתחזק ביראת שמים בכל פעם שהוא מכניע את לבו – הוא מקיים חמישים ושתיים מצוות עשה!

נכון, הימים שלנו כל כך עמוסים ודורשים, המטלות גם כך ממלאות את שעותינו ונראה כי לא נוכל לפנות לעצמנו כמה דקות של מחשבה, קבלה טובה, והתעוררות מחודשת.

אך אם ננסה, נגלה בהתפעמות כי כפי דבריו של הרב וולבה – דווקא אותה התרוממות טפח מעל, הפעולה המעשית שבאה לאחר מחשבה והחלטה, תסייע לנו לעבור דרך ארוכה משהעלינו בדעתנו מתוך תחושה עילאית של סיפוק, שמחה, וקרבת ד'.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן