הרב שלום ברנהולץ: כך ניצלנו בהשגחה עליונה

הרב שלום ברנהולץ: כך ניצלנו בהשגחה עליונה

 

מוינה מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של איש החסד והמעש, הרב שלום ברנהולץ זכרונו לברכה, אשר רבים מכירים אותו לאור פעילותו רבת השנים בענף המזון הכשר בוינה ובאירופה, ובהיותו מפעיל המסעדה היהודית הכשרה בבית הכנסת הגדול בוינה.

היה מקבל כל אדם במאור פנים, עם חיוך שובה לב, בדאגה ובמסירות לכל אחד. בהסתלקותו נעקרה מוינה דמותו של יהודי ת"ח אציל הנפש והמידות והוא יחסר לרבים.

בעיצומה של הקורונה אירעה עמו השגחה נפלאה, כאשר חייו וחיי רבים אחרים ניצלו בפעולת טרור סמוך לבית הכנסת הגדול בוינה. על הנס הגדול שאירע עמו הוא סיפר לסופר 'במה' הרב ישראל פישר שליט"א, בראיון שנערך בביתו.

בשורות הבאות הכתבה כפי שפורסמה במגזין 'במה', גיליון 113.

 

 

יממה לאחר הפיגוע שאירע סמוך לבית הכנסת הגדול בוינה, בו אף שוכנת המסעדה היהודית הוותיקה בניהולו של איש החסד הנודע, חבר ותיק, תלמיד חכם ומוקיר רבנן, הרב שלום ברנהולץ שיחי', נפגשתי עמו בביתו הממוקם במרחק של דקות אחדות ממקום הפיגוע.

לאחר שסיפר לי על הנס הגדול שאירע עמו ועם הקהילה היהודית, ביקשנו ללכת יחד למקום הפיגוע בו נעשה הנס, אך הרשויות מנעו מבעדנו להיכנס לאזור. כל הרחובות הסמוכים נסגרו כליל לתנועת כלי רכב והולכי רגל והוכרז סגר הרמטי באזור כולו. הסכנה – בשעת כתיבת שורות אלו, יום שלישי אחר הצהרים, טרם חלפה. מרצח שפל וחסר לב מסתובב עדיין חופשי וטרם נתפס.

 

"החלטה של רגע"

 

בסלון ביתו הצנוע של הרב שלום ברנהולץ, בנו של הדיין המפורסם הגאון רבי נחום ברנהולץ שליט"א שהריתחא דאורייתא שלו עם מורי חמי רבי משה הורביץ זצ"ל, הרעידה את רחוב יהודה הלוי בבני ברק, סיפר לי כעת על הנס הגדול האישי שהוא רואה באירוע הקשה שאירע ביום השנה לליל הבדולח.

ערב קודם, הוא מספר, חגגנו פה אירוע שבע ברכות גדול עם מאה ועשרים מוזמנים משמנא ומסלתא של משפחות תלמידי חכמים מיוחסים מהארץ ומחו"ל.

בהחלטה של רגע, הוא מספר בהתרגשות, החלטנו לא לפתוח בערב הפיגוע את המסעדה, למרות שהיה עדיין אפשרי. אוסטריה נכנסה בדיוק באותו לילה לסגר של חודש מחצות אותו לילה, בו נאסר על מסעדות לפתוח את שעריהן אחרי השעה 20:00. "הרבה משכניי המסעדנים ניצלו את הלילה האחרון לפתיחת המסעדות, כאשר המונים גודשים את המקומות".

"מסתבר שההחלטה של הרגע הייתה הכוונה שמימית ממש", אומר הרב ברנהולץ ואינו יכול להסתיר את ההתרגשות הגדולה שאוחזת אותו, "כשראיתי את תמונות ההרוגים שמוטלות חמישה מטרים בלבד מהמסעדה לימיני, עשרה מטרים בלבד במסעדה לשמאלי, הבנתי שיד ד' הרחום כיוונה שנישאר סגורים באותו ערב מזעזע. אני מתחלחל רק מהמחשבה מה עלול היה לקרות, רחמנא ליצלן.

"חייתני מיורדי בור"

 

"על זה אני קורא", אומר ר' שלום, "חייתני מיורדי בור, ותעזרני שמחה. הקב"ה שלח את ידו למשוך אותנו משם, וברוך ה' אנחנו ועוד יהודים רבים ניצלו".

לכם, קוראיי האהובים אוסיף: מהיכרות רבת שנים עם ר' שלום, מהבית בו צמח, אין לי חידוש בדבריו, אך צמרמורת וזיעה קרה – הפעם של הודאה על הנס הגדול.

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן