ביקור נדיר בארץ הפירמידות

סופר 'במה' הרב ישראל פישר חזר מביקור נדיר בארץ הפירמידות ומביא רשמים ותמונות מרהיבות של הפירמידות

 

ברוכים הבאים למדורנו החגיגי והמיוחד לכבוד חג הפסח.

מדי שנה, מבקש ממני ידידי היקר, העורך הנכבד, מאמר מיוחד לכבוד החג. התלבטתי וחשבתי כבר בתחילתו של חודש אדר (ל' יום קודם…) מה יעלה בחכתי? כשהשבתי לעצמי, הרי בורא עולם בכבודו ועצמו יתברך, הראה לנו את יד ההשגחה המופלאה והנסית בכל הקורה אותנו בשנה מורכבת זו, מה לך כי תתלבט? אך סקרן הייתי לדעת איך יתגלגלו הדברים. וכשהם הגיעו, הרגשתי מחובתי לשתפכם.

 

***

 

שנה בה העולם עמד מלכת, הייתה שנה מאתגרת ליחיד ולציבור, כל אחד בתחומו אותגר והוכרח לשנות מהרגלו, החל מהמתפלל בדבקות לפני קונו בציבור, שלמד להתייחד עם קונו באהבה רבה, מי שזכה, תפילתו לוותה באהבת עולם לבורא יתברך שמו. כלה בהתמודדות עם הפרנסה, כשהנותן חיים לכל חי, הראה את ידו הגדולה שמפתח המזונות נותר בידו, כשלא נותר רעב ללחם ב"ה בגלל הקורונה.

גם לענייני הציבור והעוסקים בה באמונה, הייתה עדנה ולימוד פרק חשוב באמונת חוסן, כשהעוסקים בצרכי ציבור, נאלצו למצוא פתרונות יצירתיים להמשך תקין של החיים הציבוריים.

העניינים נגעו ממציאת פתרונות לשינוע מוהלים למול את ילדי ישראל במקומות מרוחקים, כשלפתע הסגרים – מנעו הגעת מוהלים מבחוץ, עד לשינוע נפטרים למנוחות לחלקות שרכשו מחיים להיטמן באדמת ארץ החיים, ארץ הקודש. בתווך היה את שאר ענייני החיים, בהם ענין הכשרות שמתבסס כיום על שינוע וייצור מרכיבי ייצור ותוצרים מוגמרים, בכל העולם כולו.

***

 

נפל בחלקי להכיר את ארגון הכשרותStar K –  אחד הארגונים הגדולים בענף הכשרות, שמושבו ומצודתו פרוסה בארצות הברית, שלשמחתנו החל לשלוח פארותיו המהודרים גם לארץ ישראל. בראש הארגון בארץ ישראל, הועמד איש הכשרות המומחה והוותיק, הרב ר' אהרון חסקל – שגדולי ישראל וראשי מערכות הכשרות המהודרות סמכו ידיהם עליו ועל הכרעותיו.

בזמן זה, כשהעולם בכאוס, תרמתי את חלקי ויכולתי לסייע במקומות בהם עולם הכשרות העצום פועל וברוך השם לא פסק מלפעול גם בימי קורונה.

ההשגחה על כשרות המאכל – למרבה הסייעתא דשמיא, לא רק שלא פחתה/נשענה על קולות הלכתיות, אדרבה, ימי הקורונה התגלו כימים שבהם אתגרי הכשרות מתגברים, כאשר תודה להי"ת זכיתי ובעיני חזיתי בפתרונות שלא וויתרו על קוצו של יו"ד, על ההקפדה וההחמרה שיהיה הכל בהידור רב, כשלא נחסכו שום הוצאות או טרחות וקשיים. כן, זה לווה באלפי קילומטרים שנגמעו ברחבי העולם כולו, ולו בשביל לברר פרט כשרות יחיד, כשכל העשייה נעשית בשמחה ובהרגשה של שליחי מצוה המוקרנת מראש הארגון בארץ ישראל ומראשי הארגון בארה"ב, שמדביקים את אנשי השטח בהרגשה המרוממת.

המבוא הינו חלק בלתי נפרד מהחוזה – הוא נוסח שמקובל בחוזים עסקיים. בעיני, החוזה שיש לנו עם בורא העולם, חייב שיכלול את המבוא, את שער האמונה, שהוא היסוד לחוזה ההשגחה הפרטית, שהינה תנאי בל יעבור להשגחה על הליך ייצור מזון הנכנס לפיהם של תינוקות של בית רבן, העולה על שולחן מלכים, תלמידי החכמים, המרבים שלום בעולם.  מכאן שהתרשלות בעבודת ההשגחה, עלולה להביא מלחמה בעולם. כך הייתה הרגשתי, כשתפילתי שתישאר כזו כל חיי. מכאן ברכת תודתי לרבניStar K  בד"צ העדה החרדית, בד"צ הגאון רבי אברהם רובין שליט"א מרחובות, ועדת מהדרין תנובה ועוד, על האמון ועל שזכיתי להיות נאמן ושליחם, שלוחי דרבנן.

***

 

מי פילל ומי חשב שאגיע למצרים, היכן שיצאו אבותינו ואודותיה נאמר לא לשוב. אמנם יש על כך פולמוס נרחב בראשונים האם האיסור הוא לשעה או לדורות, כאשר הנדון הוא על מגורים ולא על מסחר. הוטלה עלי שליחות מצווה בארץ נכריה, בארץ בה הושת יסוד קיומנו כעם.

 

לא פשוט הדבר לשוב אל ארץ גושן, רגשות עצומים מתעוררים כשמכה ההכרה, כאן, באדמה זו, אולי בחלקה הזאת שאני עומד וצופה בה, עמד צאצא של יעקב אבינו ובכה מרורים כשהמגלב חרץ בגבו השפוף סימן אדום והדם החל מבצבץ, השמש הקופחת בגיזה, המדבר היבש, רק הוסיפו כאב על יסורי סבא רבא, שנאנק תחת עבודת הפרך שרדה בו הגבר גבה הקומה עם הידיים הגרמיות בניסיון נוסף לגלגל אבן ענקית שהנה למעלה מכח אנוש.

דמעות רבות הגירו פה הסבים שלנו, דמעות מלוחות כואבות, דור אחר דור אחר דור, במשך 210 שנים רצופי סבל. אמנם המגורים היו באזור הנוחות, ארץ גושן הייתה ארץ עשירה במשאבי טבע, משופעת באדמה, אך היא העבידה אותם בפרך, היא המיטה עליהם שפלות אנושית, כשלכך התווספה, כפי שלימדונו חז"ל הקדושים, שפלות מוסרית וירידה רוחנית נוראית, הם עמדו על סף השאול, על פי תהום האבדון הנצחי.

הם הקימו בעשר אצבעות את המבנה המונומנטלי הגדול והכביר שנבנה מאז ששת ימי הבריאה ועד ימינו. שבעה מבנים עצומים בגודלם, שכיום לאחר מחקרים רבים, יודעים המדענים לספר שבבניה הושקעה חכמה עצומה ממגוון הידע האדיר שהיה אז לאימפריה המצרית הגדולה בתבל. ידע באסטרונומיה, בגיאומטריה, במתמטיקה, בהנדסה, באטמוספירה, במטאורולוגיה וכו'.  הדברים ניכרים בשמירה מדויקת על תבנית הרוחות המדבריות שלא ישחקו את האבנים, בידע פנומנלי בתכנון הרמת משאות כבדים ביותר לגבהים בלתי נתפסים, מבלי לשחוק ולפגוע בהם. לא פלא שהפירמידות נכללות בשבעת פלאי תבל.

 

***

 

כך בתום יום עבודה ארוך מאוד ולאחר נסיעה מורטת עצבים של שלוש שעות בכבישי מצרים, נסיעה שאינה דומה לאף דבר מוכר לנו, מאף מדינה בעולם, נסיעה ללא שום חוק תנועה, מפחידה ומבעיתה, מצאתי את עצמי בדמדומי השקיעה אל מול המומנטום האדיר.

מפי נפלטה שירה אדירה בכח השקט שבה שרתי אותה, כשדמעה מלוחה שהועברה אלי ישירות מסב סבי שעמד כאן לְפָנַי, לִפְנֵי 3,332 שנים, בשנת ב'תמ"ט, הוא עמד כאן כשבידיו שה שציווה אותו השם יתברך לקשור לכרעי המיטה. נס מופלא התרחש לו לסבא, המצרי לא מכה אותו, הוא מאפשר לו את קיום מצוות ד', סבא רבא התרגש ושר: "והיא שעמדה לאבותינו ולנו"…

המשמעות של מילות התנא שחיבר את הפיוט מההגדה שכל מילה בה מחושבת בדקדוק כפי שדקדקו בה בנאי גיזה, והיא שעמדה לאבותינו ולנו, שלא אחד בלבד עמד עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם, היא שחותמת את מסעי בחיזוק אמונה, שמכאן, אפשר רק לטפס ולעלות את מ"ט שערי הספירה המתחילים כאן ועכשיו. והיא שעמדה לאבותינו ולנו.

בברכת חג פסח כשר ושמח על שזכינו, שנמשיך ונזכה לגאולה העתידה, שיהיו רגלי טבולות בדם עד ארכובותי בעת הקריבי את קרבנות פסח שלכם אהובי הקוראים, גוט יום טוב.

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן