סוד ההצלחה: הכנה נכונה

ד"ר פקטורוביץ בטורו השבועי: היעדר ההכנה עלול לעוות ואף לסכן את כל חיי האדם

השבוע אנחנו זוכים לאור של ל"ג בעומר שהוא התגלות של תורת הסוד בחלק הפנימיות שבכל יהודי ולכאורה תמוה כיצד הקב"ה הקדים את הסוד שבתורה למתן וקבלת תורה של שבועות. כדי להבין זאת אביא את דבריו של הרבי הקדוש בעל "באר יעקב" זיע"א על הכנה למצוות.

ואלה דבריו: היות ושכר מצווה בעולם הזה ליכא, הקב"ה ברחמיו גילה ליודעי חן שמהכנה למצוה נבראים מלאכים, האחראים על ההשפעות הגשמיות בקדושה על עם ישראל.

ברוב הקהילות גם אלו שאינם רגילים לומר "לשם יחוד" לפני מצוות אחרות, אומרים דווקא לפני ספירת העומר את הנוסח המודפס ברוב הסידורים. הדבר מרמז לאופן ההכנה לקבלת התורה כמה שכולל את כל הכוחות הגשמיים של העולם הזה ומכשירם להיות כלי קיבול ומרכבה לתורה הקדושה.

בזה יובן שהתעוררות הפנימית של כל אחד מאתנו מנתבת את הכנת רמ"ח אברינו ושס"ה גידינו לקבלת "נר מצווה ותורה אור" של חג השבועות.

***

ננסה לקרב לדעת את עניין ההכנה בהתבוננות בכך, שכשיהודי מכין את עצמו למצווה כולל כמובן מצוות תלמוד תורה, הוא "גוזל" מהזמן של החיים הגשמיים שלו ולכן לפי הכלל של "מידה כנגד מידה" מתקבל שפע גשמי כשכרו על כך.

עם הסתכלות כזאת ניתן בסייעתא דשמיא להבין את אופן ההסבר שנתן אחד המומחים הגדולים בתחום המגיפות בארץ להצלחה המיוחדת בהתמודדות עם הנגיף כשעיקר הסיבות לכך, על-פי טבע כמובן, הוא תלה בהכנה נכונה של הצוותים הרפואיים וכל מערכת הבריאות גם בטווח הקצר לפני הגעת גל התחלואה וגם בהכנה הרב-שנתית של רוב נותני שירותי רפואה לעבוד במצבי לחץ, היות ובארץ אחוז יחסית נמוך של היחס בין כמות המיטות המוכנות לאשפוז ובפרט מיטות מחלקות טיפול נמרץ לגודל האוכלוסיה לעומת ארצות המפותחות של אירופה וארצות הברית.

באופן דומה עלינו להתבונן בעובדה שלכל טיפול רפואי נכון – ניתוח, צנתור וכו', כשם שבעצם לכל אירוע חשוב בחיים נדרשת הכנה מתאימה ואפילו בחיי שגרה, כגון הכנה לשינה ולארוחה הן גשמית והן רוחנית מאפשרת לנצל את הפוטנציאל של המזון ושעות שינה באופן הטוב ביותר.

***

אביא דוגמה מצמררת המדגישה עד כמה היעדר ההכנה עלול לעוות ואף לסכן את כל חיי האדם.

לפני מספר שנים הגיע אלי אברך בגין מצב בריאותי של אשתו וילדיו ותוך כדי שיחה גיליתי שמצבו הגופני והרגשי מעורער באופן משמעותי ושהוא עצמו זקוק לטיפול מיידי כדי ליצבו ולמנוע סיכון לבריאותו.

אותו אדם חשוב שלא הכין את עצמו לקבל דעת אחרת וסמך על שכלו ועל תחושותיו, ביטל באופן מלא את המלצותיי.

לפני שבועות ספורים פנתה אלי אשתו בבקשה להכין אישורים לתרופות פסיכיאטריות כי בעלה אמור להשתחרר מאשפוז ארוך לאחר אירוע טראגי שנבע ממחלת נפש מסוכנת שכמעט גרמה למותו של אחד מילדיו, ח"ו. כעת עם מאמצים רבים וכוחות משולבים של כמה מאנשי מקצוע אנחנו משתדלים להעמידו על דרך המלך.

הדבר שיכול היה למנוע זאת הוא הכנה עצמית נכונה לעבודה רוחנית וגשמית של היהודי בעולם. לכך נועדת התקופה הנפלאה הזו של היטהרות ועליה הדרגתית של ימי העומר הקדושים ובפרט כשהמטרה היא 'תשובו איש אל אחוזתו', שכל אחד ואחד ימצא את מקומו ודרכו בקבלת התורה מתוך שמחה פנימית אמיתית ובנייה בלתי פוסקת של המפעל הנקרא יהודי.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן