מרן הגרב"מ אזרחי: אם הייתה לך כיפה גדולה

במוצאי שבת קודש נערך מעמד גדול בישיבת "ארחות תורה" ביום השנה להסתלקות רבן של ישראל מרן הגראי"ל שטינמן זצוק"ל. את המשא המרכזי נשא מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי שליט"א.

במהלך הערב נשא דברים נכדו חביבו של רבינו זצוק"ל, הגאון רבי גדליה הוניגסברג שליט"א, רב קהילת 'שונה הלכות' ב"ב.

"בשולי המעמד", מספר הגר"ג הוניגסברג שליט"א, "סיפר לבני, נאמן ביתו של מרן הגרב"מ אזרחי שליט"א, הרב יעקב גרוסברד, מעשה מופלא ממנו יש ללמוד מוסר השכל עצום.

"יהודי חבוש בכיפה זעירה ניגש למרן הגרב"מ אזרחי שליט"א ורטן בפניו על תופעות שונות המתרחשות בציבור החרדי. הוא היה מלא ביקורת ובשלב מסוים הטיח: 'ממש בא לי להוריד את הכיפה', עפ"ל.

"אמר לו מרן הגרב"מ אזרחי שליט"א, ברוב חכמתו וחריפותו: 'אתה יודע למה 'בא לך' להוריד את הכיפה, רח"ל? כי אין לך כיפה כמו שלי. אם הייתה לך כיפה גדולה כמו שלי, לא היה לך רצון להוריד אותה!'

"שמעתי את המעשה הזה ומאוד התפעלתי. סיפרתי על כך לאבי (הגאון רבי מאיר הוניגסברג) שליט"א, אשר זכה ללמוד מפיו ונמנה על ה'חבורה הראשונה' של מרן הגרב"מ אזרחי שליט"א בישיבת חברון ומעריך במיוחד את תורתו והנהגתו הרוממה, וניסינו לחשוב 'פשט' במעשה המיוחד הזה.

"חשבתי שהמסר הוא כך ונוגע מאוד לכולנו: מי שהכיפה יושבת עליו תמיד טוב, לא מבחינה סימטרית, אלא מהותה של הכיפה שכל כולה מבטאת יראת שמים טהורה, הרי שכל דבר שיחלוף על יד אוזנו לא יעורר אצלו ולו בדל מחשבה חלילה להוריד את הכיפה.

"אלו הם הדברים שאמר לו מרן שליט"א: אם הכיפה הייתה יושבת עליך בצורה טובה, מה שלא תשמע לא יעלו כאלה מחשבות משונות במוחך. לא עושים כאן מסחר עם הקב"ה, כיפה היא אינה דבר שניתנת למסחר או עושים 'טובה' כביכול להקב"ה. עלינו לחזק את יראת השמים בליבנו, שהכיפה על ראשינו תישב הדק היטב".

 

בתמונה: מרן ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי שליט"א. מתוך הספרים החדשים 'ורוממתנו' – מסעות מרן שליט"א בליטא ובפולין, אשר 'נחטפים' בחנויות הספרים

צילום: שוקי לרר

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן