תופעה מוכרת מאוד בעולם העצמאיים שעמוסים בידע/ שירות/ מוצר שיכול לעשות כל כך הרבה טוב בעולם ובכל זאת לא מצליחים להנגיש אתו ללקוחות. אם אתם מזדהים עם התחושה, דעו לכם – זו לא אשמתכם!!!
הלופ התמידי הזה של ניסוי וטעיה.
כשקיבלת את ההחלטה לפתוח עסק עצמאי, חוץ מלהשתלם ולהתמחות בתחום העיסוק שלך אף אחד לא באמת לימד אותך איך מנהלים עסק בצורה אפקטיבית, איך מזרימים לקוחות לעסק בצורה עקבית ואיך מזהים את המוצר הרווחי ביותר בעסק ומגדילים באמצעותו את הרווחיות.
כדי לאתר את המשאבים הזמינים לעסק, כדי לייצר הצלחה תמידית ובקיצור, לבנות מערך קבוע שיישאר לאורך זמן, חשוב שתכירו את המבנה של העסק: הבסיס לעסק שלנו הם 3 יסודות. כאשר אנחנו נכיר אותם ונלמד לזהות אותם יקל עלינו להיחלץ מהתקיעות בעסק.
על שלושה דברים העסק עומד: על השירות, על הלקוח ועל המוניטין.
על השירות – השירות/המוצר שאנו מעניקים ללקוח הוא ליבת העסק, הוא האמצעי שמקשר ביננו לבין הלקוח.
ככל שהשירות או המוצר שלנו ייתן מענה מדויק לצורך של הלקוח כך הסיכוי שהלקוח יצרוך אותו הוא גבוה יותר.
על הלקוח – הלקוח הוא הסיבה בעטיה פיתחנו את השירות או המוצר, וחשוב מאוד לוודא שברור לנו מי הלקוח שלנו, מהם המאפיינים שלו כדי שנדע להעביר לו מסר ממוקד באמצעות פרסום אפקטיבי ואיכותי שיביא אותו עד אלינו.
על המוניטין – מוניטין כולל את הבידול והייחודיות שלינו כלפי השירות/מוצר שאנחנו מציעים ללקוח, כולל חוויית השירות, הסיטואציה שעולה לו בראש מתי שהוא פוגש את העסק שלי, המחשבה על התועלת הסופית וכדו'.
המוניטין זה התדמית שלנו כלפי הלקוחות, הספקים והקולגות, את המוניטין אנו צריכים לדעת
לבנות בצורה שתרכוש את אמונם של הלקוחות בנו, ותגרום לבוא לרכוש דווקא ממני.
בע"ה בשבועות הקרובים נרחיב על כל אחד מהיסודות האמורים.