אסטרטגיה וטקטיקה כיצד למכור

מזדהה עם התופעה של בירור על שירות מסוים ואז אומרים לך מחיר פי 3 ממה שחשבת בהתחלה? ולשאלתך על מה התשלום, מסבירים בטוב טעם שזה לא השירות זה בניית האסטרטגיה…

איכשהו, כשמדברים אתנו על אסטרטגיה, תמיד המחיר מקפיץ את עצמו פי 3 ויותר… מה יש באסטרטגיה הזאת שמוסיפה לשירותים כמה אפסים בלי שנדע לקרוא לה בשם?

אסטרטגיה  – הגדרה: מתווה / תכנית פעולה כוללת להשגת מטרת על.  טקטיקה – דרך פעולה להשגת המטרה האסטרטגית.

 

***

 

ניקח לדוגמא עסק בתחום הריהוט:

אסטרטגיה  א'  מכירה אונליין: מטרה, למכור הרבה במחיר שווה לכל נפש,  קהל יעד שמחפש ריהוט סטנדרטי, חיסכון בעלויות אולם תצוגה.

טקטיקות תומכות: בניית אתר, עיצוב קטלוג, פרסום במקומונים, שת"פ עם חנויות חשמל שפועלות באופן דומה, שימת דגל על המחיר הזול וכדו'.

אסטרטגיה ב' – חנות בוטיק יוקרתית: מטרה – למכור מעט בהרבה, קהל יעד שרוצה ומוכן לשלם על איכות, מוצרים בייבוא אישי.

טקטיקות תומכות: מיתוג יוקרתי, הקמת דף נחיתה עם המלצות, פרסום ייעודי לקהל היעד, שת"פ עם מעצבי פנים, פגישות ייעוץ והתאמה אישית וכדו'.

אסטרטגיה ג' – פתיחת רשת וחנות דגל – מטרה – למכור הרבה בהרבה – קהל יעד מגוון, כל אחד יכול למצוא לעצמו.

הקמת אתר, פרסום במגזינים ארציים, מציאת טריגרים לכניסה לחנויות, שרות לקוחות מורחב, כניסה לאתרי השוואת מחירים, קידום ממומן בגוגל ,פליירים וכדו'.

 

***

 

אסטרטגיה – יש רק אחת! טקטיקות יש רבות. האבחנה הזו היא חשובה לחיים בכלל ולעסק בפרט.

הרבה פעמים אנו נתקלים במהלכים טקטיים מבריקים וכשמנסים את הטקטיקה הזו – זה לא עובד ולא ממש מבינים למה…

לכל בית עסק יש את האסטרטגיה הסופית שלו שמורכבת מיעד כלכלי, קהל יעד מפולח, בידול מדויק שבא לידי ביטוי בשירות או מוצר ייחודי.

לא פעם מגיעים אלי לקוחות ומספרים לי שהרימו אתר לאוויר באלפי שקלים ולפעמים אף בהשקעה כוללת של עשרות אלפים, כאשר ברגע אחד אנו מבינים שקהל היעד האמיתי לא נמצא שם כלל…

יש עסקים שהטקטיקה שתתמוך את האסטרטגיה היא לעשות קידום בגוגל או לחילופין להשקיע במיתוג ונראות משמעותיים לעסק. יש עסקים שהטקטיקה הנכונה היא הקמת דף נחיתה ורשימת תפוצה. יש עסקים שהטקטיקה הנכונה עבורם היא  שיתופי פעולה עם אנשי מקצוע ויש עסקים שהטקטיקה הנכונה עבורם היא גם וגם…

רגע אחד לפני שאתם רוכשים אסטרטגיות שונות בתוספת כמה אפסים לשירות, תבררו מול עצמכם האם זה אכן נדרש? האם זה אכן תומך באסטרטגיה הראשית של העסק שלי? ואולי אתם אוחזים עוד רגע אחד לפני השאלה האם יש בכלל אסטרטגיה לעסק.

ערב השנה החדשה, זוהי הזדמנות מצוינת לגבש אסטרטגיה נכונה וברורה שתהווה עבורך ועבור העסק שלך יעד ודגל, שתעזור לך לבחון כל פעולה וטקטיקה האם היא אכן מכוונת נכון.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

הדרך להתמודד עם קשיים וניסיונות

פרשת לך לך היא פרשת הניסיונות. אברהם אבינו שזה עתה הכיר את בוראו, עובר ניסיון אחר ניסיון, ונשאלת השאלה, למה? במקום שמאותו רגע בו הוא

סערה בכוס חלב

מדוע מדפי הסופרים והצרכניות התרוקנו מחלב בשבועות האחרונים? האם יש מחסור בחלב? * הרפתות הושבתו בעקבות המלחמה? * האם מתנהל מאבק כלכלי על גב הצרכנים

ויהי אחרי החגים

  בימים אלו ניתן לראות בני עליה כשרוחם עגמומית משהו. כבני עליה חונכנו לחיות את המצוות, לחיות את החגים והזמנים באמת. רבותינו לימדונו שכדי לזכות

מערכת הבחירות הסוערת בארה"ב והקול היהודי

הבחירות הסוערות בארצות הברית לקראת הכרעה * למעלה מ-244 מיליון אמריקאים ייגשו לקלפיות כדי לקבוע את זהות הדייר, או הדיירת, הבאים בשדרות פנסילבניה * סקירה

ברוב קולות: נבחרו הרבנים בשכונת רמות

בכנס מיוחד שנערך השבוע, הוזמנו והתקבצו עשרות רבני קהילות ובתי כנסת מכל רחבי שכונת רמות, ובעצה משותפת בחרו ברוב קולות את ועד הרבנים אשר ייצג

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן