"בן ארבעים שנה היה ולא שנה כלום. פעם אחת היה עומד על פי הבאר, אמר: מי חקק אבן זו? אמרו לו: המים שתדיר נופלים עליה בכל יום. אמרו לו: עקיבא, אי אתה קורא 'אבנים שחקו מים'?! מיד היה רבי עקיבא דן קל וחומר בעצמו: מה רך פיסל את הקשה, דברי תורה, שקשה כברזל, על אחת כמה וכמה שיחקקו את לבי, שהוא בשר ודם! מיד חזר ללמוד תורה" (אבות דרבי נתן)
המים שחקו אבנים – איזו תובנה עוצמתית!
מים, זרם איטי, טפטוף קל, טיפה ועוד טיפה הצליחה לחורר אבן. מה סוד הכוח של המים? זרימה קבועה.
אפשר לפרק את התכונה הזו לשתי תכונות שכאשר מטמיעים אותן בעסק גם אם התפקוד הוא לא במאת האחוזים ולא הכי מושלם – עדיין הוא יכול לפרוץ את הבלתי אפשרי ולחורר את האבן.
- זרימה.
- עקביות והתמדה.
הזרימה מאוד חשובה לנו בעסק. כבעלי עסק ונותני שירות יש לנו שאיפה לשלימות, להצדיק את השירות/המוצר שלנו והרבה פעמים הנטייה הזו תוקעת אותנו במקום. כל עוד הלוגו לא מושלם, הדף נחיתה לא כמו שדמיינו, הטור שרציתי לכתוב לא סופי מבחינתי – אם לא נשחרר ונזרום זה פשוט לא יקרה.
וכאשר אנחנו לא נעשה – לא יהיו תוצאות ותכל'ס נשארים נטועים ותקועים עמוק באותו מקום – עד שיהיה מושלם. מושלם, סבתי אומרת, לא נמצא בעולם הזה.
כאשר אנו מצרפים לזרימה שלנו את התכונה השנייה – עקביות והתמדה – אזי התוצאה מובטחת לאורך זמן. יש לעקביות אפקט פסיכולוגי מאוד עמוק על הסובבים שלנו בכלל ועל הלקוחות שלנו בפרט. "כבר עמדו פסיכולוגים על כוחו של עקרון העקביות ועל יכולתו להוסיף ולכוון את הפעולה האנושית. עקביות היא נשק רב עוצמה של השפעה חברתית" (רוברט צדרליני).
כאשר יש קביעות של מידע / פרסום / מבצע / תוכן – הפעולה נצרבת בתודעה של הלקוחות שלנו לאורך זמן
ומפעילה מנגנון ביטחון של עסק מבוסס ורציני העומד אחרי ההתחייבויות שלו.
לסיכום:
בכל ערוץ שיווק בו אתם פועלים מול הלקוחות שלכם חשוב עד מאוד לזכור: לא להיתקע בגלל דברים לא מושלמים, לא להתאכזב בגלל שלא הכל מדויק, להמשיך הלאה ולשחרר כי ממילא מה שקובע זה העקביות והעקביות משפרת אתכם והופכת אתכם ל'אין חכם כבעל הניסיון'.
אז המשימה הבאה היא לאמן את שריר ההתמדה – זה משתלם.