בית של תורה

אי אפשר לחיות חיים של כלאיים * וזה קשה. ודורש הקרבה. העולם מתקדם ומתפתח, היצר מנסה בכל כוחו לחדור לתיבת נוח המוגנת שלנו * מאמר שני בסדרה

בשבוע שעבר עסקנו בניסיונותיהם של אנשים רבים לאורך ההיסטוריה לשלב בין חיים שטחיים ורדודים, חיים בהם הגשם והנהנתנות עמדו בראש, לבין חיים של תורה. המסקנה הברורה הייתה כי הניסיון הזה צלח אולי דור או שניים לכל היותר, כשצאצאיהם התחזקו וחזרו לדרך האבות, או לצערנו ירדו לגמרי מהדרך.

אי אפשר לחיות חיים של כלאיים, חיים של אור וחושך המשמשים בערבוביה. רק אלו שבאמת משתדלים שביתם יהיה זהב טהור ללא פגם, הם זוכים להרגיש את הנועם, את השלווה והתענוג של החיים על-פי התורה. כל עירוב של חול, כל עירוב של איסור פוגם בכל היסוד, בכל המבנה.

וזה קשה. ודורש הקרבה. העולם מתקדם ומתפתח, כאשר בכל שנה אנו עומדים בפני פיתויים חדשים, בפני ניסיונות חדשים. היצר מנסה בכל כוחו לחדור לתיבת נח המוגנת שלנו, הוא מנסה להיכנס דרך הכניסות הראשיות ובעיקר דרך הדלת האחורית, דרך הילדים והחברים, דרך העבודה, דרך השכנים, ורק מי שעירני ודרוך זוכה להגן על ביתו.

***

אנו עדים להתפתחויות טכנולוגיות בכל התחומים, כשהכל מנוצל לטוב ומוטב. יש היום מכשירים אלקטרוניים כמחשבים, נגנים וכו', היכולים לשמש לשיעורי תורה בכל מקצועות התורה ומנגד אותם מכשירים יכולים להביא אל עברי פי פחת, חלילה, ברגעים ספורים.

יש לנו היום יכולות לקיים מצוות בהידור רב כמצוות מצה, ד' מינים ותפילין בשיא ההידור, דברים שלפני דור היו רק בגדר חלום. יש אפשרות היום לכל אחד ללמוד את המסכתות הקשות בש"ס, לברר את המקצועות הקשות בתורה בקלי קלות באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות.

מנגד אפשר להיחשף ולהגיע לכל הזוהמה שבעולם באמצעות אותן טכנולוגיות עצמן ממש, אור וחושך משמשים בערבוביה…

למה הדבר דומה: מכירת חיסול בה מעמידים את הקופה מחוץ לחנות ברחובה של עיר, הסחורה גלויה לעין כל ורק צריך לבא ולקחת…

אנו בדור עקבתא דמשיחא, אנו מתקרבים לסוף, כל צד מציע את מרכולתו. צד הקדושה נותן את כל האפשרויות לגדול בתורה ולחנך דורות עם שפע והרחבה שלא היה מעולם. כדי לזכות ללמוד בישיבה לא צריך לאכול "טעג" ואין צורך לישון בעזרת נשים, הכל מסודר ומאורגן על הצד היותר טוב.

מנגד, הצד שכנגד עורך גם הוא מכירת חיסול משלו, כשכל הטינופת והזוהמה שבעולם נמצאים בהישג יד בלחיצת כפתור (-מקש). צריכים להיות ערניים וזהירים לדעת מה לקנות וממי לרכוש.

ביתנו מבצרינו ואנו צריכים לשמור עליו מכל משמר שרק דברים שרוח חכמים נוחה מהם יכנסו לביתנו.       

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן