קדוש ישראל והדרו

הרב אליאב מילר בטורו השבועי: כשרבן של ישראל מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א הזהיר שלא לסגור את תלמודי התורה

בחודש אדר כשרבן של ישראל מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א הזהיר שלא לסגור את תלמודי התורה, זעקו רבים שאינם נאמנים לתורה על הסכנה הטמונה בהוראה.

כידוע לכולנו, התברר לבסוף שרבינו שליט"א ברוח קודשו הנהיג את ציבור יראי השם בדרך המדויקת והנכונה, כשלבסוף כל מוסדות החינוך בארץ פעלו על פיה (כזכור, מערכת החינוך נסגרה בי"ט אדר עם 29 נדבקים ביום! בעוד שכיום תיפתח מערכת החינוך כולה ב-250 חולים ליום.)

אין ספק כי עוד כחצי שנה שוב יחזור הדבר על עצמו ושוב כולם יפעלו על פי הוראתו, והשנאה? היא תישאר כאן אתנו, בשבילנו!

רבים מבני הציבור החרדי עסוקים בימים אלו בשנאה, בהתעללות השוטרים ומבכים את השבר והקרע שנוצרו בין החברה החרדית לזו שאינה מגדירה את עצמה כזו.

דומה כי הפכנו לחלק ממרקם החברה הישראלית. חברותינו בממשלה והקרבה לשלטון לאורך ימים, ההזדהות עם ראש השלטון וההרגשה שמערכת המשפט רודפת אותו, מתחברת היטב עם הרדיפה הבזויה של המגזר החרדי.

והנה פתאום, הפתעה! החבר משכבר הימים, זה שכמעט חשבנו שהוא החבר מהשטיבעל, פוער פיו נגד קודש הקודשים.

***

מורי ורבי ראש ישיבת אור אלחנן, הגאון הגדול רבי שמחה וסרמן זצוק"ל, בנו בכורו של מרן הגה"ק רבי אלחנן הי"ד, הסביר את האמירה בליל הסדר: "וְהִיא שֶׁעָמְדָה לַאֲבוֹתֵינוּ וְלָנוּ שֶׁלֹּא אֶחָד בִּלְבָד עָמַד עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ אֶלָּא שֶׁבְּכָל דּוֹר וָדוֹר עוֹמְדִים עָלֵינוּ לְכַלּוֹתֵנוּ וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא מַצִּילֵנוּ מִיָּדָם".

ההסבר הפשוט שמה שעמד לאבותינו נגד כל העומדים לכלותינו הוא שהקב"ה עמד לנו והצילנו. הגאון ר' שמחה הסביר, כי מה שעמד לאבותינו הוא שלא רק אחד עמד לכלותינו, אלא שבכל דור ודור הזכירו לנו השכנים שלנו את שנאתם אלינו ועל ידי זה נשמרנו מהם ולא התחברנו איתם ולמדנו ממעשיהם, זה עצמו מה שעמד לנו.

יהודים יקרים, אנחנו לא חלק מהמרקם החברתי הישראלי. אנחנו 'עָם לְבָדָד יִשְׁכֹּן וּבַגּוֹיִם לֹא יִתְחַשָּׁב'. הסיבה היחידה שאנחנו מתעניינים במה 'הם' חושבים זה רק לצורך קירובם ליהדות, אבל בשום אופן לא על חשבון לימוד התורה או ההשקפה הנכונה שלנו.

'הציליני נא מיד אחי, מיד עשיו'. ה'אחי', מסוכן יותר מעשיו. אלו שהתנהגות המשטרה או ההסתה מפתיעה אותם שיבדקו בציציותיהם אם לא הפכו להיות חלק מ'המרקם'. כל זמן שעדיין נותנים לנו ללמוד תורה ולקיים מצוות נודה לבורא ונתפלל שנוכל לעשות כן גם בעתיד.

מי שמחפש סיבות למה חובטים בנו, אל לו לרוץ לחברי הכנסת. יפתח נא את ספר התורה ויקרא למשל בספר שופטים פרק ג:

וְאֵלֶּה הַגּוֹיִם אֲשֶׁר הִנִּיחַ ד' לְנַסּוֹת בָּם אֶת יִשְׂרָאֵל וגו' רַק לְמַעַן דַּעַת דֹּרוֹת בְּנֵי־יִשְׂרָאֵל לְלַמְּדָם מִלְחָמָה רַק אֲשֶׁר־לְפָנִים לֹא יְדָעוּם. וכותב רש"י: "רק לדבר הזה לבדו הניחם, למען דעת דורות בני ישראל הבאים מה החטא גורם, כי עתה הם זקוקים ללמדם מלחמה". כי עד עתה "לא נצרכו למלחמות וטכסיסיהם".

כל ימות יהושע וכיבוש הארץ לא ידעו ישראל טכסיסי מלחמה משום שכל זמן שנצמדו לגדולי הדור ולהוראותיהם היו מוגנים. משמת יהושע ולא היה מנהיג התרחקו מהתורה והתחברו לגויי הארץ או אז, נאלצו ללמוד מלחמה.

אם ראית שוטר בקלקולו תזיר עצמך מה'מרקם הישראלי'. הצמד לקדוש ישראל והדרו.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן