בחורים ישבו בבידוד ולפתע פגשו את עצמם!…

הרב אליאב מילר, יו"ר "לב שומע" בטורו השבועי: אנשים רבים אוהבים להיות בסביבה רועשת ובין חברים, גם כשהם לבד הם מחפשים להיות עסוקים. קשה להם להיפגש עם נפשם שלהם

ימי הקורונה יצרו אתגרים חדשים לעולם התורה. מראות מרגשים של מאות ואלפי צורבים צעירים הנכנסים מדעת להסגר פנימי והדבקות בתורת הנצח, ראינו כולנו.

רק מי שמחויב היה להיכנס לבידוד של שבוע שבועיים ואפילו יומיים, יכול להבין מקצת מן הקושי. וכשמדובר בחודש וחודשיים הדבר קשה שבעתיים.

מי שעומדים בראש ונושאים על גבם את האחריות לבריאותם הרוחנית הגשמית והנפשית של הנערים אלו המנהלים הרוחניים (המשגיחים), כל אחד במקומו מתמודד עם השאלות היום יומיות, המתגלגלות לפתחו ובמיוחד בתקופת הקורונה.

***

השבוע, ביוזמת 'לב שומע', הם התכנסו לדיון משותף ומיוחד בישיבת סלבודקה, סמוך לביתו של מרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א, לדון אתו בצוותה בשאלות משמעותיות, כאלו שלא נשמעו מעולם. החל מבעיות קשב וריכוז שהתפתחו אצל בחורים שעברו את המחלה הזו עד לכאלו שאיבדו אמון בעצמם או בעתידם.

מטבע הדברים, חלקו הגדול של הדיון לא יוכל להתפרסם. הדברים שנידונו יישארו נצורים בליבותיהם של המשתתפים ויועברו במסורת פנימית מדור לדור.

אך לקבל טעימה חייבים, כמאכל השבת שעומד ומוכן, שאלה אחת ותשובה שיתנו פרופורציה נכונה לחיים, כזו שנידונה רבות בקווי הייעוץ: בחורים שישבו בבידוד ולפתע פגשו את עצמם!…

מסתבר שאנשים רבים אוהבים להיות בסביבה רועשת ובין חברים, וגם כשהם לבד הם מחפשים להיות עסוקים. קשה להם להיפגש עם נפשם שלהם. לפעמים עם עברם, תחושותיהם, ייצרם או מצפונם…

סוג של התמכרות שגורמת לבריחה מכאב, כזו שרוצים לטשטש במאורעות החיים… 

המתבודד גילה בעצמו תחושות ורגשות שלא הכיר. מצא את עצמו פועל אחרת שלא בחברת אנשים שמביטים ובוחנים. האם אני לא אמיתי? האין תוכי כברי?

ראש הישיבה ביקש להרגיע: "האדם צריך לדעת שברוחו ונפשו נמצאים כוחות רבים. כשיום אחד התפללת טוב ולמחרת מצאת את עצמך בצד השני, אין זה אומר שאתמול לא היית אמיתי ושלם!

"בדור כמו שלנו אין אנשים מושלמים, והאדם אסור לו להתפעל ולחשוב שהוא כולו קודש, כמו שגם אסור לו לחשוב שהוא כלום חלילה… יש רגעים כאלו ויש רגעים אחרים וזה נורמאלי, זו מלחמת כוחות.

"פעם, כשהייתי ילד, שמעתי מרב ישיש שאמר: 'אדם פועל בשביל כבוד, השאלה היא מה הוא בוחר שיהיה הכבוד שלו בחיים… בעולם הישיבות או במקום אחר', זו הבחירה.

"אסור לו לבחור להיבהל, הוא צריך לדעת שהוא מיוחד וזה נורמאלי שיש בו עוד כוחות".

נשמנו אויר של פסגות רוחניות, שמענו דעת תורה של ענק הרוח, בדור שכל כך זקוק למי טהרה, מים זכים לנפש עייפה.

אשרינו.

תוכן קשור

2 תגובות

  1. מעניין האם זה כך גם למבוגרים? זה נותן מקום לחשוב. בכל אופן תודה

  2. מרן ראש הישיבה שפתים ישק
    שאדם לא ירגיש עצמו קדוש מדי…. גם לא ירגיש אחר כך קטן מדי… בום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן