אמא, מה נמצא למעלה מן השמש?

המושג 'למעלה מן השמש' מסמל בעינינו עולמות רוחניים וטמירים, הישגים מפעימים * הסופרת יהודית פריד עם מסר מהפרשה

המושג הזה, 'למעלה מן השמש', מסמל בעינינו עולמות רוחניים וטמירים, הישגים מפעימים מביוגרפיות שקראנו על גדולי ישראל תוך תקווה קטנה שגם לנו תהיה נחלה וחלק באותו מקום, למעלה מן השמש.

בפרשת השבוע כתוב: "כי תבואו אל הארץ אשר אני נותן לכם וקצרתם את קצירה והבאתם אל עמר ראשית קצירכם אל הכהן" (כג, י) כפי שבוודאי שמת לב בתחילת הפסוק נאמר "קצירה" ובסיומו "קצירכם" מדוע רק עתה משתייכת התבואה למביא?

על הפסוק בקהלת "מה יתרון לאדם בכל עמלו…" אמר רבי יודן: תחת השמש אין לו, למעלה מן השמש יש לו. מסביר ה"פרדס יוסף" ואומר: האותיות שהן למעלה מן השמש – אחריהן בסדר הא"ב הן ש-ת מ-נ ש-ת, תתן!

שהרי, גם אם נעבוד בכל מאה ועשרים שנותינו על קניינים גשמיים בסופו של דבר לא יישאר דבר ברשותינו. רק מה שנתן ונעניק הלאה הוא זה אשר יהפוך להיות בגדר "קצירכם", חלקנו מכל עמלנו.

ידוע הסיפור על אחד מגדולי ישראל שצעד בבוקר עם תלמידיו ברחוב ואישה ממהרת נתקלה בו בחוסר תשומת לב. התלמידים הרגישו בכך חוסר כבוד ומחו על כך. הרב היסה אותם באומרו: "אותה אישה, מאז שפקחה את עיניה בבוקר ועד עתה לא עשתה למען עצמה דבר, רק טרחה ודאגה למשפחתה, ואני שלא עשיתי דבר היום למען הזולת, איך אוכל לבוא אליה בטענות?"

כמובן שהערכתו של אותו גדול את עצמו נבעה מענוותנותו העצומה, אך אל לנו להתעלם מההערכה שביטא לדמותה של האם היהודיה, זו שעמלה מבוקר עד ליל למען מטרה אחת: לתת ולתת ולתת.

ואותה נתינה מתמשכת שלנו, שיהי רצון ונזכה לאחוז בה עד מאה ועשרים, היא זו שתעניק לנו יתרון ונחלה שם, למעלה מן השמש!

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן