תורידו את המשקפיים הוורודים

תורידו את המשקפיים הוורודים

"הוא לא משתנה, הוא נשאר באותם דפוסים גרועים, הוא לא מתאמץ בכלל!", טענה הרעיה.

"גם אני לא יכול", הוא טען, "אני לא יכול להיות אני, כל הזמן אני צריך לשנות את עצמי על מנת שאני אתאים לך. אני רוצה להיות אני".

"יש לכם את היכולת להכיל הרבה יותר", אמרתי להם. "עצם זה שעברתם כל כך הרבה ביחד זה אומר שיכולת ההכלה שלכם גדולה ממה שאתם חושבים או מרגישים כרגע. הצלחתם להכיל פערים ובעיות מאוד קשות שהיו לכם לאורך השנים וגם כעת".

"יכולת ההכלה קשורה חד משמעית אך ורק לדבר אחד: כח הרצון", הוספתי.

"איך?" תהו.

"כי אם אני רוצה משהו, אז יש לי אליו המון המון סבלנות ואם אני לא רוצה אז אין לי", עניתי בפשטות. "כאשר יכולת ההכלה היא קטנה, זה מעיד שהרצון קטן ושכל הקשר בדיעבד. לו הייתים עכשיו עשרים שנה לאחור, האם הייתם עושים שוב את אותה הבחירה? כנראה שלא, בגלל שאין לכם סבלנות ויכולת להכיל את הקשיים".

"בגלל זה אנחנו פה, לפתור את הקשיים", אמרו.

"אתם חושבים שמישהו מבחוץ יפתור לכם את הבעיות, אבל אין כאן קוסמות. אולי לא נעים כל כך לשמוע, אבל האמת חייבת להיאמר: לפי המצב הנתון נראה שאתם לא מספיק באמת רוצים את הקשר הזה".

הייתה דממה בחדר ואז פנתה אליי האישה בחוסר אונים: "אבל מה גורם לנו לא לרצות? אני לא מבינה את זה".

"הציפיות שלכם", אמרתי. "הייתה לך ציפייה אחרת לגמרי מהנישואין ואותו דבר גם לבעלך. כשניגשתם בפועל לחיי הנישואין ראיתם שזה לא ככה, שזה לא דומה לציפיות שלכם. עמוק בלב הרגשתם שאתם לא רוצים את זה, למה שתרצו הרי זה לא מתאים לציפיות שלכם".

"איך את רואה כזה דבר?" שאלה בפליאה.

"פשוט מאוד. אתם פתאום לא יכולים להכיל שום דבר. כל דבר מקפיץ אתכם, לא יכולים לסבול יותר, עד כאן, הגיעו מים עד נפש… אני מסתכלת על זה הרבה פעמים כמטפלת מבחוץ ומנסה להבין: מה אתה לא מסוגל להכיל פה? זה לא משנה… אתה פשוט לא מסוגל להכיל!

"אני אנסה להסביר יותר טוב: הפער הנוראי שהיה לכם לאורך כל השנים בין הציפיות למציאות הלך וגדל במשך הזמן. בהתחלה היה לכם סנוור כלפי המציאות, הייתה לכם יותר נטייה להחליק ולהתאים את המציאות שתהיה יותר דומה לרמת הציפיות שלכם. ככל שפגשתם יותר את המציאות, רמת הסנוור הלכה ופחתה.

"מצד שני רמת הציפיות לא השתנתה ואז הפער בין המציאות לרמת הציפיות הלך וגדל והגיע למצב שאת לא רוצה קשר שלא מתאים לרמת הציפיות. כשהרצון הולך ופוחת גם יכולת ההכלה הולכת ויורדת".

עברנו מספיק זמן כדי שנוכל לעבור לשלב הבא בטיפול.

עכשיו הגיעה העת להתחיל להוריד את המשקפיים הוורודות של הציפיות, להוריד את המשקפיים האפורות של המציאות ולהתחיל לראות באמת מה קורה פה. כלומר, לצמצם את הפער המדומיין שנוצר בין הציפיות למציאות.

ברכה והצלחה.

 

 

הטור נכתב בהשראת הקורס של הרב אליהו לוי:

טיפול שורש בזוגיות

לפרטים והרשמה לקורס המלא, לפנות למייל: hanna.tipul@gmail.com

או באתר: www.hannad.co.il

חנה דיין -טיפול זוגי ופרטני

קליניקה פרטית במרכז

054-4480705

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן