מדהים: הצפרדע שהצליחה

במפגש הראשון שלי עם אלי, ילד כבן 9, שאלתי אותו אם הוא יודע מדוע הגיע אלי. אלי ענה בלי היסוס: "באתי ללמוד לקרוא". המשכתי לשאול, "מה, אתה לא יודע לקרוא?" ושוב הוא ענה: "אני יודע לקרוא! אבל יש לי לקות למידה אז אני לא יכול…"

בהחלט תלמיד מבולבל. מצד אחד הוא בא ללמוד לקרוא, מצד שני הוא יודע לקרוא ומהצד השלישי הוא לא יכול לקרוא. כמו אלי, הגיעו אלי עוד עשרות תלמידים. עשרות תלמידים שלחשו להם באוזן שהם לא יכולים. ובעצם, הם ידעו לקרוא מצוין! ביחד גילינו את זה תוך 4 פגישות.

אבל במשך השנים, מישהו לחש להם באוזן אחרת, לחש בלי מילים ולא באופן מפורש, אבל המסר היה ברור. לאלי ולעוד עשרות תלמידים יש יכולת אורגנית לקרוא וגם להבין. נכון, בתחילת הדרך היה להם קצת קשה, הם היו צריכים עוד הסבר מזווית אחרת, אבל אז הרימו מהם ידיים, לא אמרו להם את זה במפורש, אבל הם היו מספיק חכמים להבין.

 

***

 

להקת צפרדעים נמרצת קיפצה וקרקרה בין שבילי היער. לפתע בהלה אחזתן. שתי הצפרדעים המובילות נפלו לבור עמוק עמוק. עומק הבור היה גבוה מכדי להצליח לצאת משם בקפיצות צפרדע ממוצעות. להקת הצפרדעים התגודדה מסביב לפי הבור וניסתה להרגיע את חברותיהן הלכודות, תוך כדי דיון מעמיק כיצד ניתן לעזור להן לצאת. מסקנתן הייתה שהצפרדעים הלכודות  צריכות לחכות לימי החורף לגשמים שיגיעו ויציפו את הבור. הן הסבירו זאת לצפרדעים וביקשו מהן לנוח בינתיים.

צפרדע א' קיבלה את דבריהן, ואילו חברתה התעקשה ולהמשיך לקפוץ. כל ניסיונותיהם של חברותיה העומדות מעל, שחבל על כוחותיה וממילא היא לא תצליח לא עזרו. צפרדע ב' המשיכה לקפוץ ולנסות ללא הרף. לאחר כמה שעות הבלתי יאומן קרה, קפיצה עוצמתית הובילה את הצפרדע העקשנית – סרבנית להיחלץ מהבור לתדהמת חברותיה ה'יועצות'.

בהתרגשות רבה, התאספו הצפרדעים סביב חברתן שתסביר להן איך היא הצליחה. תוך כדי שיחה הן מבינות לתדהמתן שצפרדע ב' פשוט חירשת! היא לא שמעה את כל קריאות הייאוש של חברותיה שתפסיק לקפוץ. היא רק ראתה את תנועות ידיהן והבינה שהן מעודדות אותה לקפוץ עוד ועוד.

3 מסקנות חשובות מתבקשות מהסיפור הנ"ל:

  • עד כמה חשוב לעודד ולטפח שאיפות, גם אם הסיכוי נראה אפסי. אף פעם אי אפשר לדעת איפה יתגלה מוקד הכח שייתן לכל תלמיד נחשל את העצמה לקפוץ ולזנק לממדים שגם אנחנו לא נאמין…
  • ראו לאן ה"מגבלה" של אותה צפרדע הובילה אותה. גם על לקויות ניתן להסתכל כעל מתנות. וכמה חשוב שנמצא את הדרך להבליט לתלמידינו שאמנם יש לו קושי בתחום X אך בתחומים אחרים יש לו הרבה כח ועוצמה ועם הכלים שיש לו הוא יכול לעקוף את התחום הלקוי ולהצליח הרבה מעבר ליתר חבריו.
  • אסור! לייאש תלמידים ולקבע כישלונות. חייבים לטפח הצלחות ולרומם שאיפות בליבם של תלמידינו.

 

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

זאת התורה לא תהא מוחלפת – "כל המבזה תלמידי חכמים"

בימים אלו של ימי הפורים הורה רבינו הגראי"ל שטינמן זצוק"ל לאחד ממרביצי התורה החשובים שליט"א שיראה להזהיר את בני הישיבה לקראת ימי הפורים, שידעו "ששום

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן