הכח להתמודד

בסייעתא דשמיא הטור 'זעקתה של אם' זכה לרוב תגובות חיוביות ומעודדות להמשיך הלאה. לצערי היו מעטים שהבינו אחרת, לכן לפני שנמשיך בסדרה, אני דורשת להבהיר: מטרת השורות שנכתבו במאמר 'זעקתה של אם' וכן בשאר המאמרים, הם לא נכתבו במטרה להאשים אף אחד!!!

טור זה נכתב במטרה להאיר את עינינו כאנשי חינוך, ויותר מכך הדברים נכתבים מתוך ניסיון אישי שלי כמורה, שלא אחת שגיתי, ולא היה קל לתקן. מי שהפנה באמצעות מאמרים אלו אצבע מאשימה כלפי המלמדים, חוטא לעיקר!!!

כל מלמד באשר הוא עושה עבודת קודש, ובמיוחד בדור שלנו אשר ההתמודדויות בו קשות מאוד. מלמד שמוכן לקום בבוקר ולהיכנס לזירת החינוך למרות כל הקשיים שסובבים אותו הוא צדיק וראוי להערכה עצומה על מסירות הנפש שלו לדבוק בשליחות חינוך ילדי ישראל בלי להיכנע לקשיים שבדרך.במאמרים פניתי לאוכלוסיית הצוות החינוכי כיוון שאני נמנית עליהם, מתמודדת כמותם וזקוקה לחיזוק ולמשנה זהירות כלפי תלמידותיי.

ובסופו של דבר אל תשכחו שכל מקרה מורכב מהרבה פרמטרים, המלמד הוא לא השחקן היחיד במגרש, כל מקרה מורכב מאופי הילד, מהסביבה החברתית, מהמערכת החינוכית ומהבית. 

חשוב שנזכור ונדע, ההורים וגם המורים – הצלחתו של בנינו תלויה בשיתופי פעולה הדדיים, מערכת יחסים לחוצה בין ההורים לבית הספר פוגעת ישירות בילד הרך שבאמצע!

גם אם 'לא מספרים לו' הוא מרגיש, יש מסרים שעוברים באוויר. כאשר אני נקראת לסייע בהתמודדות עם תלמיד מאתגר במערכות חינוך, דבר ראשון, אני מגשרת בין ההורים לבית הספר, אחרת כל טיפול באשר הוא לא יועיל!

בשיחות שאני מקיימת עם הורים ומורים בהם נשמעות האשמות של אחד הצדדים, אני מסבירה באופן חד משמעי: "כאשר פצוע שוכב על הכביש מדמם – לא מחפשים אשמים! דבר ראשון מבצעים חוסם עורקים". האשמות וכעסים לא יובילו אותנו אל טובת הילד וקידומו. מקרים רבים התיישרו מאליהם כאשר ה"סכסוך" בין ההורים לבית הספר נרגע, יחד עמו התאזן גם הילד.

הורים! מורים! קחו את הדברים לתשומת לבכם.

שימו לב, המאמרים הבאים יוגשו למורים על מנת להאיר את עיניהם בתובנות ולתת להם את הכח להתמודד במערכה. במקרים מסוימים נעלה דוגמאות להתמודדויות מהשטח שרווחות בכל המסגרות, אני מבקשת שאף מסגרת לא תחשוב שהתיאור לקוח מתוכה. מתוקף שליחותי, אני זוכה לסייע לעשרות מסגרות בתי ספר ות"תים ומציפה את המקרים הקלאסיים והמצויים בכל אתר ואתר.

בתפילה שלא תצא תקלה תחת ידינו ושכל עשייתנו תהיה לשם שמים.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן