המקרר הוא לא מחסן

נשים יקרות, השבוע נעסוק במקררים שלנו ובמקפיאים.

בואו נעשה סיור ונראה מה נמצא שם. לפעמים  בהרבה משפחות לא בדיוק יודעים מה מונח במדפים ופשוט דוחפים מוצרים. אנשים נוטים לעשות קניות בלי בדיקה יסודית מה יש ומה אין ולכן נמצא ירקות רקובים במגירה, מוצרי חלב שעבר זמנם, חלב שנשפך למגירות למטה ומדיף ריח רע, סיר עם אוכל שאף אחד  כבר לא ירצה לאכול ועוד.

במקפיאים נמצא לפעמים את מאפיית אנג'ל… אנשים קונים לחמים ופיתות כאילו אין מחר, שקיות של לחם פרוס, כאשר מה שנשאר בשקית זאת אולי פרוסה יתומה, אוכל מבושל מלפני כמה חודשים, שקית  כריך שהילד החזיר וחבל לזרוק, ועכשיו בקיץ גם השלוקים והקרטיבים יוסיפו דבק מתוק למוצרים…

מה עושים? מחכים לפסח? חבל, חבל שלפני פסח אנשים משקיעים שעות בניקוי המקרר כאשר באופן נורמלי אם מנקים מקרר בצורה מסודרת לא נצטרך להשקיע יותר מארבעים וחמש דקות בניקיון המקרר.

הסוד הוא ניקיון שבועי קצר לפני הקניות השבועיות. ניקח מטלית ונעבור על המדפים, נוציא את המיותר, נוציא את הרקוב, נעבור במגירת הירקות, נבדוק שהמגבת או נייר הסופג במצב תקין. אם לא, נדאג להחליף אותם. לא נשים ירקות חדשים על הירקות הישנים, לא נקנה קוטג' אם עדיין יש במגירה. לא ניקנה לחמים אם בעומק המקפיא יש עדיין פיתות או לחם במידה מספקת. ניקיון שבועי כזה לא אמור לארוך יותר מכמה דקות, אם נקפיד לבצע אותו כל שבוע.

צריך לזכור, המקרר איננו מחסן. כאשר הוא יהיה נקי מפסולת והמדפים גם הם יהיו נקיים, נהנה מיופיו ונחסוך המון כסף בקניות מיותרות.

תוכן קשור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד על הבמה

קבל את המגזין
ראשון למייל:

במה 69 הרב אברהם בייפוס מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה

'סגולות' לפרנסה

  בפרשתנו אנו לומדים על ירידת המן. דור המדבר לא היו צריכים להשתתף בהרצאות בנושאי אמונה וביטחון בכל הנוגע לפרנסה. היה ברור ומוחשי כל כך

'שבת שירה' – ישראל נדמין לקן ציפור

השבת הקרובה, פרשת בשלח, מכונה 'שבת שירה'. מנהגים מיוחדים יש לשבת זו, הקשורים לשירת הים וקשורים לפרשת המן. רבים אף קוראים בשבת זו פרשת המן.

אמנות ההתבוננות

יציאת מצרים היתה תלויה במשה רבנו. מרגע שנולד הוכן להנהיג את העם. ברגע היוולדו, כבר אז התמלא הבית אורה, ועל כן נאמר, "ותראהו כי טוב",

רגע אחד!

קבל חינם את מגזין במה מדי שבוע!

מהווה הסכמה לקבלת דיוור. ניתן לבטל בכל עת.

מגזין במה - מגזין תוכן חרדי לבית ולמשפחה גיליון 75
דילוג לתוכן